Valokuva: Seppo Tella

Seppo Tella

1967 …2017
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Ansioluettelo

* Address: Department of Teacher Education, University of Helsinki
P.O. Box 9 (5A, Siltavuorenpenger), FI-00014 University of Finland, Finland
* Email: seppo.tella@helsinki.fi
* Home page: http://www.seppotella.fi

Seppo TELLA, Ph.D; Phil.Lic., M.A., official translator, was a Full Professor of Foreign Language Education, University of Helsinki, Director of the Research Group for Foreign Language Education (ReFLEct), and Vice Head of the Department of Teacher Education. He was the 1st Vice Dean of the Faculty of Behavioural Sciences in 2007–2009. He worked as a Full Professor of Media Education in 1996–2001 and as Director of the Media Education Centre in 1996–2004. He continues to work as a specialist in educational use of information and communication technologies (ICTs). He is a subject teacher education specialist and, as Chair of the Department’s Academic Affairs Committee, in general charge of the Department’s future curriculum development.      

He has coordinated or worked in many international projects (e.g., OLE, Applaud, Fetiche, Fetiche 2000, Triple-M, Lac 2000, MMM, FI3L, Observatoire européen, SCOPE, TEPD, POP, CEFTrain, WebCEF, InnoSchool, COST, CEFcult, CoCuTel) and in national projects (e.g., LIVE, FLE, TriO, Impact, KasVi, HelLa, Kielet, MOMENTS, InnoEdu, TVT koulun arjessa, KIELO). He has worked as an International Consultant and Expert in several countries (e.g., Botswana, Bulgaria, Nepal, Romania, Russia, South Africa, Sri Lanka, Sweden), and as an External Evaluator or Reviewer in several European Commission Information Society Technology programme projects. He has also worked as an Exchange Researcher in the US and as a Visiting Professor and a Senior Research Fellow at Waseda University in Japan.

He has written and coauthored extensively about foreign language education (FLE), language technology, the didactic teaching–studying–learning process (TSL), future language teaching, teacher education systems, media education, educational use of information and communication technologies (ICTs), network-based education (NBE), social media, and new knowledge creation. He has also focused on multi-, inter-, cross- and transdisciplinary research approaches; formal, informal and non-formal education; teacher cognition and methodical approaches used in Finnish foreign language classrooms, and, increasingly, on issues related to inter- or transcultural issues, including developing and assessing intercultural communicative competence (ICC).

He has been awarded the 1st Class Knight Medal of the Order of the Finnish White Rose, and the Finnish State’s Civil Service Medal.

A larger CV, see http://www.seppotella.fi/cvTella.pdf

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1967 2017

Foreign-language teaching and studying in Chilean and Finnish classrooms as seen by teachers

Harjanne, P., Díaz Larenas, C. & Tella, S., 29 joulukuuta 2017, julkaisussa : Journal of language and cultural education. 5, 3, s. 1–21 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish Foreign Language Teachers’ Views on Teaching and Study Reality in Their Classes: The KIELO Project’s Rationale and Results

Harjanne, P., Reunamo, J. & Tella, S., syyskuuta 2015, julkaisussa : Journal of Language Teaching and Reseach. 6, 5 , s. 913-923 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Intercultural communicative competence, and its assessment: The CEFcult Helsinki higher education scenario

Harjanne, P. & Tella, S., 2012, Koulu ja oppiaineiden monet kulttuurit: Ainedidaktinen symposiumi Turussa 11.2.2011. Yli-Panula, E., Merenluoto, K. & Virta, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 41-54 14 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia / Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kieliluokkien todellisuus kieltenopettajan näkökulmasta: KIELO-hankkeen alustavia tutkimustuloksia

Harjanne, P. & Tella, S., 2011, Näkökulmia tutkimusperustaiseen opetukseen. Tainio, L., Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Uitto, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 97-113 17 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja / Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Podcasts as learner-created content for higher education

Struck, R., Kynäslahti, H., Lipponen, L., Vesterinen, O., Vahtivuori-Hänninen, S., Mylläri, J. & Tella, S., 2011, julkaisussa : International Journal of Online Pedagogy and Course Design (IJOPCD). 1, 2, s. 20-30 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 1991 2014

Aktiviteetit 1994 2011

University of Jordan; Queen Rania Teacher Academy

Seppo Tella (Muu rooli)
22 lokakuuta 201128 lokakuuta 2011

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Université de Savoie

Seppo Tella (Vieraileva tutkija)
8 syyskuuta 201113 syyskuuta 2011

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Shigeru Sasajima

Seppo Tella (Isäntä)
15 syyskuuta 201116 syyskuuta 2011

Aktiviteetti: Vierailijan isännöinnin tyypitIsännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa

Julijana Vuco

Seppo Tella (Isäntä)
11 huhtikuuta 201115 huhtikuuta 2011

Aktiviteetti: Vierailijan isännöinnin tyypitIsännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa

ViKiPeda 2011 "Global Trends Meet Local Needs"

Seppo Tella (Puhuja: puheenjohtaja)
24 toukokuuta 2011

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen