Valokuva: Sonja Kosunen
  • Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20062022
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2006 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

The use of PISA results in education policy-making in Finland

Seppänen, P., Rinne, R., Kauko, J. & Kosunen, S., 2019, Understanding PISA’s attractiveness: Analyses in comparative policy studies: Critical analyses in comparative policy studies. Waldow, F. & Steiner-Khamsi, G. (toim.). London: Bloomsbury Academic, s. 137-160 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Lohkoutuuko koulutuspolku, katoaako tasa-arvo?

Seppänen, P., Kosunen, S. & Rinne, R., 2018, Eriarvoistuva maailma – tasa-arvoistava koulu? . Rinne, R., Haltia, N., Lempinen, S. & Kaunisto, T. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 65-91 27 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 78).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preparatory course market and access to higher education in Finland: pocketful or pockets-full-of money needed?

Kosunen, S., Ahtiainen, H. & Töyrylä, M., 2018, Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe: Systemic, Imstitutional adn Subjective Challenges. Tarabini, A. & Ingram, N. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, (Routledge research in international and comparative education ).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

School Choice, School Markets and Children's Urban Socialization

Rivière, C. & Kosunen, S., 2017, Second International Handbook of Urban Education. Pink, W. T. & Noblit, G. W. (toim.). Cham: Springer , Vuosikerta Volume 2. s. 1291-1305 15 Sivumäärä (Springer International Handbooks of Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Differentiation and Diversification in Compulsory Education: A Conceptual Analysis

Ojalehto, L., Kalalahti, M., Varjo, J. & Kosunen, S., 2016, The State, Schooling and Identity: Diversifying Education in Europe. Kantasalmi, K. & Holm, G. (toim.). Singapore: Palgrave Macmillan, s. 125–147 23 Sivumäärä (Education Dialogues with/in the Global South).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Eine finnische Einheitsschule? Subtile Schülerselektion in der Schulwahlpolitik in städtischen Gebieten Finnlands

Seppänen, P. & Kosunen, S., 2015, Auswahl det Bildungsklientel: zur Herstellung von Selektivität in "exklusiven" Bildungsinstitutionen. Helsper, W. & Krüger, H-H. (toim.). Wiesbaden: Springer VS, s. 321-348 28 Sivumäärä (Studien zur Schul- und Bildungsforschung; nro Bd. 55).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilaiden kouluihin sijoittamisen politiikan oikeutus, eronteot ja vaihtoehdot vanhempien puheessa

Seppänen, P., Kosunen, S., Vartiainen, H. & Murto, V., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 153-200 48 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilasvalikoinnin paluu?

Simola, H., Seppänen, P., Kosunen, S. & Vartiainen, H., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 87-121 35 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Perheiden eriytyvä osallistuminen? Äidin koulutusaste, kouluihin tutustuminen ja vanhempaintoiminta

Gronow, A., Kosunen, S. & Silmäri-Salo, S., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 261-284 24 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Role of 'Hot' and 'Cold' Knowledge in the Choice of Schools in Chilean and Finnish Cities

Kosunen, S., Carrasco, A. & Tironi, M., 2015, Contrasting Dynamics in Education Politics of Extremes: School Choice in Chile and Finland. Seppänen, P., Carrasco, A., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Rotterdam: Sense Publishers, s. 139-157 19 Sivumäärä 6. (Comparative and International Education: A Diversity of Voices; Vuosikerta 37).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yhteiskuntaluokat ja kouluvalinta

Silvennoinen, H., Rinne, R., Kosunen, S., Kalalahti, M. & Seppänen, P., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 325-369 45 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yläluokka ja kouluvalinta kaupungeissa

Kosunen, S., Seppänen, P. & Rinne, R., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 469-508 39 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

”Helky laulu, kaiu maine”: koulujen maineiden rakentuminen ja opetusryhmien mainehierarkiat kaupungeissa

Kosunen, S. & Seppänen, P., 2015, Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R. & Simola, H. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 231-260 30 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 68).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Kouluvalinta ja yläkoululuokkien maineet Espoossa

Kosunen, S., 20 helmikuuta 2014, Eetvartti IV neljännes 2013: Espoon toimintaympäristökatsaus. Espoo: Espoon kaupunki, s. 13-15 3 Sivumäärä (Tietoisku; nro 2/2014).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

2013

Maksuton koulutus peruskoulusta yliopistoon

Kosunen, S., 2013, 100 sosiaalista innovaatiota Suomesta. Taipale, I. (toim.). 2. uud. laitos toim. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 3 Sivumäärä (Kirjokansi; nro 38).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

“Meillä on siis kouluja, joista ne tulee: siis Suomen eliitti” – keskiluokan lasten kouluvalinnat pois lähikoulusta

Kosunen, S., 2013, Samalta viivalta 7:Valtakunnallisen kasvatusalan valintayhteistyöverkoston (VAKAVA) kirjallisen kokeen aineisto 2013. Asunmaa, T. & Vainionpää, J. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2006

Maksuton jatkokoulutus

Kosunen, S., 2006, 100 sosiaalista innovaatiota Suomesta. Taipale, I. (toim.). Vuosikerta 2006. 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen