Ei valokuvaa: Sonja Laine
  • PL 30 (Kevätkatu 2)

    00014

    Suomi

20092019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2009 2019

  • 7 Kirjan luku tai artikkeli
  • 6 Artikkeli
  • 1 Väitöskirja
2019

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, julkaisussa : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mindsets and Failure: Neural Differences in Reactions to Mistakes among 2nd Grade Finnish Girls

Puusepp, I., Tammi, T., Huotilainen, M. J., Kujala, T. M., Kuusisto, E. P., Laine, S. H. & Tirri, K. A. H., 3 huhtikuuta 2019, Behavioral Neuroscience. Palermo, S. (toim.). London: IntechOpen

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2018

Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan

Tirri, K. A. H., Kuusisto, E. P. & Laine, S. H., 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (toim.). 1 toim. Helsinki: PS-kustannus, s. 65-76 11 Sivumäärä (Oppiminen-sarja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Ethical challenges in inclusive education: The case of gifted students

Tirri, K. & Laine, S., 2017, Ethics, Equity, and Inclusive Education. Gajewski, A. (toim.). Bingley, UK: Emerald Group Publishing, s. 239-257 19 Sivumäärä ( International Perspectives on Inclusive Education; Vuosikerta Volume 9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do school children and adolescents perceive the nature of talent development? A case study from Finland

Kuusisto, E., Laine, S. & Tirri, K., 2017, julkaisussa : Education Research International. 2017 (2017), 8 Sivumäärä, 4162957.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher education in inclusive education

Tirri, K. & Laine, S., 1 heinäkuuta 2017, The SAGE Handbook of Research on Teacher Education. Clandinin, D. J. & Husu, J. (toim.). Los Angeles: SAGE Reference, Vuosikerta Volume 2. s. 761-776 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Finnish elementary school teachers' perspectives on gifted education

Laine, S. H., 2016, Helsinki: University of Helsinki. 87 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Finnish Teachers' Conceptions of Giftedness

Laine, S., Kuusisto, E. & Tirri, K., 2016, julkaisussa : Journal for the Education of the Gifted. 39, 2, s. 151-167 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How Finnish Elementary School Teachers Meet the Needs of their Gifted Students

Laine, S. & Tirri, K., 2016, julkaisussa : High Ability Studies. 27, 2, s. 149-164 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Lahjakkaiden tukeminen koulun arjessa

Tirri, K. & Laine, S., syyskuuta 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 188-201 14 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2013:9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2010

Lahjakkuuden ja erityisvahvuuksien tukeminen

Laine, S., 2010, Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke 2009-2010 : Tietoa lahjakkuudesta. Helsinki: Opetushallitus, 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

The Finnish public discussion of giftedness and gifted children.

Laine, S., kesäkuuta 2010, julkaisussa : High Ability Studies. 21, 1, s. 63-76 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Lahjakkuuden ja erityisvahvuuksien tunnistaminen

Mäkelä, S., 2009, Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke 2009-2010 : Tietoa lahjakkuudesta. Helsinki: Opetushallitus, 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Promoting the Dream: 18th Biennial World Conference on Gifted and Talented Children 2009

Mäkelä, S., marraskuuta 2009, julkaisussa : ECHA news. 23, 2, s. 4-6 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen