Valokuva Telle Hailikari

Telle Hailikari, Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20042020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

Artikkeli

Academic procrastinators, strategic delayers and something betwixt and between: An interview study

Lindblom-Ylänne, S. A., Saariaho-Räsänen, E. J., Inkinen, M. S., Haarala-Muhonen, A. E. & Hailikari, T. K., 2015, julkaisussa : Frontline Learning Research. 3, 2, s. 47-62 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

All Happy Emotions Are Alike but Every Unhappy Emotion Is Unhappy in Its Own Way: A Network Perspective to Academic Emotions

Mattsson, M., Hailikari, T. & Parpala, A., 30 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 11, 18 Sivumäärä, 742.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploration of individual study paths of successful first-year students: an interview study

Lindblom-Ylänne, S., Haarala-Muhonen, A., Postareff, L. & Hailikari, T., lokakuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 32, 4, s. 687-701 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Feel the Progress: Second-year Students’ Reflections on Their First-year Experience

Hailikari, T., Kordts-Freudinger, R. & Postareff, L., 2016, julkaisussa : International Journal of Higher Education. 5, 3, s. 79-90 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How to diagnose at-risk students in chemistry: the case of prior knowledge assessment

Hailikari, T. & Nevgi, A-M., 2010, julkaisussa : International Journal of Science Education. 32, 15, s. 2079-2095 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?

Virtanen, V., Postareff, L. & Hailikari, T., 2015, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 22, 1, s. 1-11 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The complex relationship between emotions, approaches to learning, study success and study progress during the transition to university

Postareff, L., Mattsson, M., Lindblom-Ylanne, S. & Hailikari, T., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 73, 3, s. 441-457 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The interplay between academic emotions, psychological flexibility and self-regulation as predictors of academic achievement

Asikainen, H., Hailikari, T. & Mattsson, M., 2018, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 42, 4, s. 439-453 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The relevance of prior knowledge in learning and instructional design

Hailikari, T., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylanne, S., 2008, julkaisussa : American Journal of Pharmaceutical Education. 72, 5, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Using individual study profiles of first-year students in two different disciplines to predict graduation time

Hailikari, T., Sund, R., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., 1 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Studies in Higher Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What impedes or enhances my studying? The interrelation between approaches to learning, factors influencing study progress and earned credits

Hailikari, T. K. & Parpala, A., 2014, julkaisussa : Teaching in Higher Education. 19, 7, s. 812-824 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Katsausartikkeli

Students’ experiences of the factors affecting their study progress: Differences in study profiles

Hailikari, T., Tuononen, T. & Parpala, A., 2018, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 42, 1, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Kirjan luku tai artikkeli

Oppiminen on monen tekijän summa

Lindblom-Ylänne, S., Hailikari, T. & Postareff, L., tammikuuta 2015, Laatua!: Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Ruuska, H., Löytönen, M. & Rutanen, A. (toim.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 47-56 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppimisen arvioinnin teoriaa ja käytäntöä

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Hailikari, T. & Wager, M., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 156-191 36 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students' and teacher's perceptions of fairness in assessment

Hailikari, T., Postareff, L., Tuononen, T., Räisänen, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, Advances and innovations in university assessment and feedback: A Festschrift in honour of Professor Dai Hounsell. Kreber, C., Anderson, C., Entwistle, N. & McArthur, J. (toim.). Edinburgh: Edinburgh University Press, s. 99-113 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teori och praktik vid utvärdering av lärandet

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Hailikari, T. & Wager, M., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 164-198 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Konferenssiesitys
Tutkimusraportti

Opintojen etenemiseen vaikuttavat syyt: Projektin loppuraportti

Hailikari, T. & Sjöblom, A., 2012, Helsinki: Helsingin yliopisto, Humanistinen tiedekunta. 53 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Väitöskirja

Assessing university students' prior knowledge: Implications for theory and practice

Hailikari, T., joulukuuta 2009, Helsinki: University of Helsinki. 77 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma