Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

I was born in East Germany, grew up in Canada, and have since 1997 been living in Finland, where I integrated myself in Swedish. My education includes a Masters of Science in Social Work from Gothenburg University in Sweden and a Bachelors of Education from the University of Alberta in Edmonton, Alberta, Canada. I have been employed as a Senior lecturer & program coordinator responsible for curricula development in the International Degree Program in Social Services at Laurea University of Applied Sciences since 2000. My areas of expertise include theory and ethics in social work, multicultural and crtical social work theory including anti-oppressive and anti-racist practices, client counseling and qualitative research methods.

In 2015, I commenced my PhD studies in social work at the University of Helsinki's Swedish school of Social Science (Soc.& kom.). I have also been accepted as a researcher at CEREN (Center for Research on Ethnic Relations and Nationalism)

The purpose of the doctoral dissertation, Critical Social Inclusion: An anti-oppressive perspective on integration programs for adult migrants is to carry out a multiple case study of integration educations for adult migrants in Finland and Canada. The research focuses on the contestations and practical interpretations of social inclusion within these programs as seen through the theoretical lens of Anti-Oppressive Practice (AOP). It investigates the integration education’s aims and foundational ideologies, how these are practically realized and how those who work and participate in the programs experience them.

The Finnish case studies are represented by the recently introduced SFI (Swedish for Immigrants) integration program at Arbis (Arbetarinstitutet) in Helsingfors and its corresponding education program at Medis (Medborgarinstitutet) in Mariehamn, Åland. As a counterpoint, they were juxtaposed with the case of Norquest College in Edmonton, Canada. The Canadian perspective was deliberately chosen in order to provide an example of a country with a long history of immigration and integration strategies, such as AOP, and one whose emphasis on multiculturalism in national discourses on inclusion differs from integration traditions in Nordic welfare states.

 

 

Koulutus / tieteellinen pätevyys

Social Work, MSc., Göteborgs Universitet

Education, Bachelor of Education (Bed.), Univ Alberta, University of Alberta

Tieteenalat

  • 5145 Sosiaalityö
  • etninen moninaisuus
  • integraatio
  • siirtolaisuus
  • vähemmistöt
  • antirasismi
  • kriittinen teoria
  • valta
  • 516 Kasvatustieteet
  • etnisest suhteet
  • syrjintä
  • ihmisoikeudet
  • lähidemokratia

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2005 2018

  • 3 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Konferenssiesitys
  • 1 Artikkeli

Assimilation Vs. Inclusion: An Anti-Oppressive Perspective On The Experiences Of Participants In Integration Educations

Pötzsch, T., 2018, Antiracism education in and out of schools. Aminkeng Atabong, A. (toim.). Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan , s. 41-74 34 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Seamless Inclusion. a Study of Best Practices from Integration Educations in Canada and Finland

Saksela-Bergholm, S. M. & Pötzsch, T., 31 heinäkuuta 2018, (Julkaisematon).

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Finlands flyktingpolitik måste ändras och bristerna åtgärdas: flyktingpolitik: insändare

Julkaisun otsikon käännös: Suomen pakolaispolitiikkaa pitää muuttaaAlho, R. J., Creutz-Sundblom, K. A. M., Haavisto, A. C., Nordberg, C. C., Pötzsch, T. & Österlund-Pötsch, S., 28 helmikuuta 2017, julkaisussa : Hufvudstadsbladet. 153, 58, s. 22 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

Att vara annorlunda i jämlikheten: Språkval som en integrerad del av anti-förtryckande socialt arbete i integration

Pötzsch, T., 2015, Kan vi stå till tjänst?: Integration på svenska i Finland. Helander, M. (toim.). Helsingfors: Svenska kulturfonden, s. 61-67 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Preventing the Social Exclusion of Young People in Europe: Experiences from the YARi (Youth at Risk)Project

Pötzsch, T., 2005, Socialpedagogisk tidskrift Årbok (Sosiaalipedagoginen Aikakauskirja): Sosiaalipedagoginen Aikakauskirja Vuosikirja 2005. Hämäläinen, J. (toim.). 6 toim. Kuopio: Suomen Sosiaalipedagoginen Seura, Vuosikerta 2005. s. 89-104 15 Sivumäärä 6

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Projektit 2018 2021

Aktiviteetit 2015 2018

How do I address diversity? To demonstrate multicultural competence in work

Tobias Pötzsch (Puhuja)
8 helmikuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Structural Discrimination; its forms mechanisms and consequences

Tobias Pötzsch (Puhuja)
7 helmikuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Seamless Inclusion. a Study of Best Practices from Integration Educations in Canada and Finland

Sanna Saksela-Bergholm (Puhuja), Tobias Pötzsch (Puhuja)
15 heinäkuuta 201821 heinäkuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Kritisk Inklusion: Ett alternativ tilll integrationsdiskurser i workshopen Integration är inte lika med sysselsättning

Tobias Pötzsch (Puhuja), Emina Arnautovic (Puhuja)
20 marraskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä