Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuskohteet

Vilhelmiina Harju, MA (Ed.) is a doctoral student at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki. Her main research interests are lifelong learning, teachers’ professional development, non-formal learning environments, and learning and teaching with digital technologies.

Harju has worked in projects that explored e.g. AI in learning, teachers’ digital competence, newly qualified teachers’ professional development, and cross curricular teaching.

 

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • elinikäinen oppiminen
  • digitaaliset oppimisympäristöt

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Ammatillisissa opettajakorkeakouluissa opettajaksi opiskelevien kokemuksia digitaitojen osaamisesta ja opiskelusta

Harju, V., Pehkonen, L., Niemi, H. & Niu, J., 2020, julkaisussa : Ammattikasvatuksen aikakauskirja. 22, 1, s. 26-42 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Newly qualified teachers' support needs in developing professional competences: the principal's viewpoint

Harju, V. & Niemi, H., 1 tammikuuta 2020, julkaisussa : Teacher Development. 24, 1, s. 52-70 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

An exploration of longitudinal studies of digital learning

Harju, V., Koskinen, A. & Pehkonen, L., 2 lokakuuta 2019, julkaisussa : Educational Research. 61, 4, s. 388-407 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Työ, oppiminen ja digitalisaatio: tutkimus kehittämistyön tukena

Virtanen, A., Harju, V., Heikkinen, H., Pehkonen, L., Virolainen, M. & Tynjälä, P., 2019, Työn ja oppimisen liitto: Toteemi-hankkeen uusia innovaatioita. Kotila, H. & Vanhanen-Nuutinen, L. (toim.). Helsinki: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, s. 104-110 7 Sivumäärä (Haaga-Helian julkaisut; nro 8/2019).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Rehtori tukemassa vastavalmistunutta opettajaa

Harju, V. & Niemi, H., 2018, julkaisussa : Rexi . 2018, 1, s. 22–25 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Projektit

Spotlighters

Harju, V., Huotilainen, M. & Linnavalli, T.

01/09/201831/08/2021

Projekti: Tutkimusprojekti

Digitoteemi

Pehkonen, L. & Harju, V.

Opetus- ja kulttuuriministeriö

01/07/2017 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Cross-Curricular Teaching

Harju, V. & Tervaniemi, M.

01/09/201631/08/2019

Projekti: Tutkimusprojekti

Outstanding newly qualified teacher education programme

Niemi, H. & Harju, V.

01/09/201431/08/2017

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit

  • 15 Suullinen esitys
  • 4 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 2 Käsikirjoitusten vertaisarviointi
  • 1 Kutsuesitelmä

Newly qualified teachers’ support needs from the perspectives of Finnish new teachers and principals

Vilhelmiina Harju (Puhuja)
13 toukokuuta 202015 toukokuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Opettajan digitaidot

Leila Pehkonen (Puhuja), Vilhelmiina Harju (Puhuja)
30 syyskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Digital technologies and students' learning: literature review

Leila Pehkonen (Puhuja), Vilhelmiina Harju (Puhuja), Antti Juhani Koskinen (Puhuja)
6 maaliskuuta 20199 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys