Cultivating Expertise in Learning of Life Sciences - Advancing Learning and Teaching in Higher Education

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus

Projektissa tarkastellaan asiantuntijuuden kehittymistä life sciences tieteenalojen kontekstissa. Asiantuntijuuden kehittyminen edellyttää relevantin tieteenalakohtaisen käsitteellisen ymmärryksen rakentumista, näiden tietorakenteiden integroitumista sekä teoreettisen tiedon ja käytännön taitojen välisen yhteyden rakentumista. Projektissa rakennettaan siltoja näiden aikaisemmin varsin erillään olleiden teoreettisten lähestymistapojen välille. Lisäksi, koska opetuksella on asiantuntijuuden saavuttamisessa ratkaisevan tärkeä tehtävä, tutkimuksessa selvitetään yliopisto-opettajien pedagogisen asiantuntijuuden kehittymistä opintojen tuloksena. Tutkimushankkeessa hyödynnetään monipuolisesti erilaisia menetelmiä, mm. silmänliikementelmää sekä virtuaalisia oppimisympäristöjä. CELLS-projektin tulosten avulla saadaan näkökulmia ja vastauksia sekä yleisellä tasolla että tieteenalaspesifissä kontekstissa käytävään keskusteluun teoreettisen tiedon ja käytännön taitojen välisestä vuorovaikutuksesta. Tulosten avulla voidaan kehittää yliopisto-opetusta ja oppimista.

Lyhennetty nimiCultivating Expertise in Learning of Life Sciences
AkronyymiCELLS
TilaKäynnissä
Todellinen alku/loppupvm01/01/201931/12/2021

Laitteet

Tutkimustuotos

  • 4 Konferenssiartikkeli
  • 3 Artikkeli
  • 1 Konferenssiesitys

Virtual reality as a recovering environment - Implications for design principles

Lähtevänoja, A., Holopainen, J., Mattila, O., Södervik, I., Parvinen, P. & Pöyry, E., 1 helmikuuta 2020, Communications in Computer and Information Science: Fourth International Conference, DTGS 2019, St. Petersburg, Russia, 19 – 21 June, 2019: Revised Selected Papers. Alexandrov, D. A., Boukhanovsky, A. V., Chugunov, A. V., Kabanov, Y., Koltsova, O. & Musabirov, I. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, (Communications in Computer and Information Science; nro 1038).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conceptual change challenges in medicine during professional development

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M. & Chi, M. T. H., syyskuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 98, s. 159-170 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit

  • 4 Käsikirjoitusten vertaisarviointi
  • 2 Väitöskirjan ohjaaja tai sivuohjaaja

International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (Lehti)

Ilona Södervik (Arvioitsija (reviewer))
marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Ainedidaktiikan symposium (Lehti)

Ilona Södervik (Arvioitsija (reviewer))
2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Ohjaaja Psykologian, oppimisen ja kommunikaation (PsyCo) -tohtoriohjelmassa

Ilona Södervik (Ohjaaja)
2019 → …

Aktiviteetti: TutkimustyypitVäitöskirjan ohjaaja tai sivuohjaaja