Hy-Talk (Research Project on Oral Proficiency in languages in compulsory basic education and general upper secondary education)

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus

A 3-year research project, HY-Talk, was launched at the University of Helsinki, in 2007, with a focus on the assessment of oral proficiency in foreign languages. The financial support from the Research Grants Committee was allocated for the validation of five illustrative subscales of oral proficiency included in the new national core curricula for general language education in Finland.

Theoretically the design draws on the validity argumentation scheme proposed by Toulmin and Kane. The major claim to be probed is that the oral proficiency scales currently included in the core curricula are reliable and valid tools for assessing the communicative oral proficiency of students in general language education. The claim needs to be supported by a set of grounding evidence and warrant statements derived from the data. These address relevance, usefulness, the intended consequences, and the sufficiency of information. On the other hand, the claim will be confronted with counterclaims and rebuttal data. Specific research tasks assigned to individual researchers are generated from this overall argumentation frame.
TilaPäättynyt
Todellinen alku/loppupvm01/01/200731/12/2010

Tieteenalat

  • 612 Kielitieteet, kirjallisuus

Tutkimustuotos

  • 5 Kirjan luku tai artikkeli
  • 2 Konferenssiartikkeli
  • 2 Artikkeli

Kommunikative Formeln und mündliche Sprachkompetenz finnischer DaF-Lerner

Vesalainen, M., 2011, Beiträge zur pragmatischen Phraseologie. Hyvärinen, I. & Liimatainen, A. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 57–79 22 Sivumäärä (Finnische Beiträge zur Germanistik; nro 25).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bedömning av interaktion i muntliga prov

Lehti-Eklund, H. & Green-Vänttinen, M. H., 2009, Svenskan i Finland 11. Haapamäki, S. & Collin, L. (toim.). Åbo: Åbo Akademi, s. 47-56 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Comment un apprenant finnophone maîtrise-t-il les stratégies d’adresse en français ?

Havu, E., 2009, Construction du sens et acquisition de la signification linguistique dans l’interaction. Bruxelles: Peter Lang , s. 73-86

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit

  • 1 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Suullisen kielitaidon arviointi, Assessment of speaking skills

Hanna Lehti-Eklund (Puhuja: esitelmän pitäjä)
7 lokakuuta 2011

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen