Kielikasvatuksen tutkimus- ja kehittämishanke (OSKU) 2006–2009

    Projektin yksityiskohdat

    Kuvaus

    OSKU is a joint research and development project among seven universities supplying language teacher education in Finland. Moreover, the consortium consists of six university teacher training schools and a number of field schools. The mission of the project is to develop language education so to enrich student cultural identity in the spirit of experiental learning through improved mediating artifacts. Project outcomes cover training materials for prospective and in-service teacher training. The consortium will design and pilot pedagogic language learning tasks that provide student with experiences of authentic and meaningful communicative language study. These type tasks will be published and delivered in the web, accompanied with learner and teacher reflections and/or systematic research. The activity system is supported by video conferences, seminars and local meetings. The project addresses three major areas of inquiry: expanding cultural identity through language education, teaching, learning and assessment of oral proficiency, and meta-competencies including learning and communication strategies.
    TilaPäättynyt
    Todellinen alku/loppupvm01/01/200631/12/2009

    Tieteenalat

    • 612 Kielitieteet, kirjallisuus

    Tutkimustuotos

    • 2 Konferenssiartikkeli
    • 1 Kirjan luku tai artikkeli

    Kielikasvatuksen tavoitealueita kuvaavia muuttujia Eurooppalaisen kielisalkun kokeiluaineistossa

    Hilden, R., 2007, Tutkimusperustainen opettajankoulutus ja kestävä kehitys: Ainedidaktinen symposiumi Helsingissä 3.2.2006 : osa 2 / Jari Lavonen (toim.). Lavonen, J. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 536-549 14 Sivumäärä (Tutkimuksia; nro 286).

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    Kielikasvatuksen uudistaminen tyyppitehtävin - OSKU-projektin tutkimuskysymysten täsmennystä

    Hilden, R., 2007, Opettajankoulutuksen muuttuvat rakenteet: ainedidaktinen symposium 9.2.2007 / Kaarina Merenluoto, Arja Virtanen & Pia Carpelan (toim.). Vuosikerta 77. s. 440-446 7 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto

    Relating descriptors of the Finnish school scale to the CEF overall scales for communicative activities

    Hilden, R. & Takala, S., 2007, Foreign languages and multicultural perspectives in the European context = Fremdsprachen und multikulturelle Perspektiven im europäischen Kontext. Koskensalo, A., Smeds, J., Kaikkonen, P. & Kohonen, V. (toim.). Berlin: Lit Verlag, s. 291-300 10 Sivumäärä (Dichtung - Wahrheit - Sprache; Vuosikerta Band 9-10).

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto