Projekteja vuodessa
Projektin yksityiskohdat
Kuvaus (abstrakti)
Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen oppiminen ja opetus -hanke tuottaa perusopetuksen opettajille ja muille aiheesta kiinnostuneille opetus- ja kasvatusalan henkilöstölle lähikoulutusta ja MOOC-kurssin. Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoiseen oppimiseen ja opetukseen keskittyvä kurssi nostaa esille aiheeseen liittyviä keskeisiä haasteita ja ratkaisuita sekä tarjoaa tukea opettajien ja oppilaiden osaamisen kehittymiselle näissä teemoissa. Kurssi pohjautuu aiempaan tutkimustietoon (erityisesti KUPERA arviointi- ja tutkimushankkeessa) ja tarjoaa konkreettia malleja oppimisen ja opetuksen sekä koulussa tapahtuvan ohjauksen ja vuorovaikutuksen kehittämiselle kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuuden näkökulmista. Koulutuksen huomioivat myös oppimisen eriyttämisen ja arvioinnin yhdenvertaisuuden näkökulmat.
Lyhennetty nimi | KUPERA-koulutus |
---|---|
Akronyymi | KUPERA |
Tila | Päättynyt |
Todellinen alku/loppupvm | 01/08/2020 → 31/12/2021 |
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- Teacher education
- in-service teacher training
Projektit
- 1 Päättynyt
-
KUPERA: Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus KUPERA
Tamm, M., Hotulainen, R., Kallioniemi, A., Jantunen, A., Laine, M. H., Rautionmaa, H., Satokangas, H., Suuriniemi, S., Ahlholm, M., Benjamin, S., Hiidenmaa, P., Kavonius, M., Poulter, S., Putkonen, N., Salmenkivi, E., Tainio, L., Kieksi, M. & Viinikainen, T. M.
15/12/2018 → 30/06/2021
Projekti: Tutkimusprojekti
Tutkimustuotos
- 2 Kirjan luku tai artikkeli
-
Opettajien käsitykset oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuudesta
Jantunen, A., Suuriniemi, S-M., Salonen, R., Satokangas, H. & Silokangas, K., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 79-109 31 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen
Open accessTiedosto -
Oppimateriaalien kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus
Satokangas, H., Suuriniemi, S-M., Jantunen, A. & Karasti, K. T., toukok. 2021, Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus: KUPERA-tutkimus- ja arviointiraportti. Tamm, M., Jantunen, A., Satokangas, H. & Suuriniemi, S-M. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, s. 33-76 44 Sivumäärä (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEAn raportit; nro 1/2021).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen
Open accessTiedosto