Laboratory of Co-Inquiry, Co-Design, Co-Teaching and Co-Regulation (Co4-Lab)

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus

The purpose of Co4-Lab is to pursue a series of design experiments that engage primary and lower secondary-school students in designing and constructing complex artifacts sparking intellectual, engineering, and aesthetic challenges so as to bring elements of knowledge-creating learning and maker-culture to school. The design experiments engage participants in Co-Design, Co-Inquiry, Co-teaching, and Co-Regulation. The experiments will be carried out in collaboration with Innokas school network. Students construct artifacts by using advanced fabrication technologies as well as prevailing craft, technology education, and science lab infrastructure of Finnish schools. Students innovation processes will be traced by collecting process data (videos, portfolios, interviews) as well as pre and post-test measures. Beyond scientific articles, the project will produce innovative learning models; such pedagogies will be disseminated across schools in collaboration with participants.
Funded by the Academy of Finland (600.000€).
Lyhennetty nimiCo4-Lab
AkronyymiCo4-Lab
TilaPäättynyt
Todellinen alku/loppupvm01/09/201531/08/2019

Tutkimustuotos

  • 8 Artikkeli
  • 4 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Konferenssiartikkeli
  • 1 Väitöskirja

Cross-age Peer Tutoring in a Technology-enhanced STEAM Project at a Lower Secondary School

Tenhovirta, S. A., Korhonen, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, (Jätetty) julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From inclusive practices to personal strategies: Teachers and students designing together digitally supported science learning

Julkaisun otsikon käännös: Inklusiivisista opetuskäytänteistä henkilökohtaisiin opiskelutapoihin: Oppilaat ja opettajat yhteiskehittämässä digitaalisesti tuettua luonnontieteiden opiskeluaSormunen, K., 29 toukokuuta 2020, Helsinki: University of Helsinki. 82 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Student Teams’ Collaborative Making Processes in a Knowledge-Creating Learning Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., elokuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit

  • 1 Isännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa

Yasmin Kafai

Pirita Seitamaa-Hakkarainen (Isäntä)

6 maaliskuuta 201811 maaliskuuta 2018

Aktiviteetti: Vierailijan isännöinnin tyypitIsännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa