Projekteja vuodessa
Projektin yksityiskohdat
Kuvaus (abstrakti)
Projektissa tutkitaan molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opetuksessa ja kehitetään työtavan käyttöön tukevia opetusmalleja, oppimateriaalia ja ohjelmistoja.
Tila | Käynnissä |
---|---|
Todellinen alku/loppupvm | 01/01/2002 → … |
Rahoitus
- Alfred Kordelinin säätiö: 2 200,00 €
Tieteenalat
- 116 Kemia
- Kemian opetus
- visualisointi
- molekyylimallinnus
-
Keminformatiikka kemian opetuksessa
Pernaa, J., Aksela, M. & Takala, A. M. J.
01/01/2021 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
-
Mielekästä molekyylimallinnusta kouluopetukseen -kehittämistutkimushanke
Aksela, M., Pernaa, J. & Lundell, J.
01/05/2008 → 01/06/2011
Projekti: Tutkimusprojekti
-
The relevance of computer-based molecular modeling and the effect of interest: A survey of Finnish lower-secondary education pupils’ perceptions
Pernaa, J., Kiviluoto, O. M. O. & Aksela, M., 25 tammik. 2023, Ainedidaktiikka ajassa: Laajenevat oppimisympäristöt ja eri-ikäiset oppijat. Routarinne, S., Heinonen, P., Kärki, T., Rönkkö, M-L. & Korkeaniemi, A. (toim.). Rauma: Turun yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta, Opettajankoulutuslaitos, Rauman kampus, s. 33–54 22 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 22).Julkaisun otsikon käännös :Tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen relevanssi ja kiinnostuksen vaikutus: Kyselytutkimus yläkoulun oppilaiden käsityksistä Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Possibilities and Challenges of Using Educational Cheminformatics for STEM Education: A SWOT Analysis of a Molecular Visualization Engineering Project
Pernaa, J., 8 maalisk. 2022, julkaisussa: Journal of Chemical Education. 99, 3, s. 1190−1200 11 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Developing technological pedagogical science knowledge through educational computational chemistry: a case study of pre-service chemistry teachers’ perceptions
Rodriguez-Becerra, J., Cáceres-Jensen, L., Díaz, T., Druker, S., Bahamonde Padilla, V., Pernaa, J. & Aksela, M., 1 huhtik. 2020, julkaisussa: Chemistry Education Research and Practice. 21, 2, s. 638–654 17 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
-
Kutsuluento: Molekyylimallinnus kemian opetuksessa
Johannes Pernaa (Puhuja)
3 lokak. 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Tiedosto -
Jmol-ohjelmiston suomentaminen
Johannes Pernaa (Osallistuja)
2011Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypit › Tyypit: Muut aktiviteetit - Muut