PROMO-Nimisuojatuotteiden monimediakampanja

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus

Hankkeen tavoitteena on lisätä nimisuojamerkkien ja -tuotteiden tunnettuutta monialaisen yhteistyön avulla. Hankkeessa toteutetaan tiedottamis - ja menekinedistämistoimenpiteitä kolmessa eri työpaketissa:

1.Nimisuojamerkkien käyttö tavaksi
Organisoidaan työpajoja, joissa käydään konkreettisesti läpi, kuinka nimisuojamerkinnät laitetaan tuotteisiin tai kuinka nimisuojatuotteita voi hyödyntää yli toimialarajojen esim. matkailusektorilla, ravintoloissa jne. Samalla huolehditaan ohjeistuksen ajantasaisuudesta.

2.Monimediakampanja
Suomalaisista nimisuojatuotteista otetaan ammattimaisia ruokakuvia ja lyhytvideoita. Materiaalia voidaan hyödyntää monipuolisesti erilaisissa medioissa ml. kuluttajille tehtävä esittelymateriaali.

3.Aineiston tuottaminen ja julkaiseminen aitojamakuja.fi –sivustolle
Tuotetaan aitojamakuja.fi –sivustolle kuluttajille suunnattua nimisuojatietoa helpossa, yksinkertaisessa ja mielenkiintoisessa muodossa. Tämän sivuston lisäksi hyödynnetään kattavasti aitojamakuja.fi:n sosiaalisen median kanavat viestinnässä.

Hankkeen ensisijaisena kohderyhmänä ovat
-Kuluttajat
-Olemassa olevien nimisuojatuotteiden taustalla olevat hakijaryhmittymät ja yritykset
-Elintarvikealan sekä matkailualan yritykset, elintarvikealan asiantuntijat ja kehittäjät sekä alan viranomaiset Suomessa.

Hankkeessa on osatoteuttajana Turun yliopiston Brahea-keskus, joka vastaa mm. aitojamakuja.fi-sivuston nimisuojaosion aineiston tuottamisesta ja toteuttamisesta sekä monimediakampanjan osuudesta tältä osin.

Yhteistyöpartnerit:
Hankkeen yhteistyökumppaneina ovat nimisuojatuotteita valmistavat yritykset ja hakijaryhmittyviä edustavat tahot, eri viranomaiset liittyen nimisuojatuotteiden valvontaan ja hyväksymismenettelyyn Suomessa.
TilaPäättynyt
Todellinen alku/loppupvm01/02/201831/12/2019

Aktiviteetit

  • 3 Kutsuesitelmä

Geographic Indication is telling the origin of the food

Marjo Särkkä-Tirkkonen (Kutsuttu puhuja)

23 marraskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

EU:n nimisuojajärjestelmä vs. tavaramerkit

Marjo Särkkä-Tirkkonen (Kutsuttu puhuja)

9 lokakuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Nordic food culture and tourism

Marjo Särkkä-Tirkkonen (Kutsuttu puhuja)

6 maaliskuuta 20187 maaliskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Lehtileikkeet

Alkuperäistä perunaa

Marjo Särkkä-Tirkkonen

31/01/2018

1 Median myötävaikutus

Lehdistö/media