Projekteja vuodessa
Projektin yksityiskohdat
Kuvaus (abstrakti)
Hanke kehittää Ruokaprovinssi-brändiä ja viestintää sekä heimouttaa Ruokaprovinssin toimijoita tiiviimmäksi yhteisöksi. Työ luo pohjaa muulle Ruokaprovinssin kehittämiselle ja Ruokaprovinssi-verkoston toimijoiden menestykselle. Työn kohteena on koko eteläpohjalainen ruokaketju pellolta pöytään.
Hanke toteuttaa kuuden Ruokaprovinssi 2030 – paras paikka ruokabisnekselle -strategian tavoitteen saavuttamiseksi asetettuja toimenpiteitä. Seuraavassa on lista strategiasta poimituista tavoitteista, joita toteutetaan 25 toimenpiteen kautta. Tavoiteotsikon jälkeen olevissa suluissa on mainittuna strategian painopiste, jonka alle tavoite kuuluu.
- Ruokaprovinssi on ilmiö (Ruokaprovinssibrändi)
- Ruokaprovinssi on tiivis ja aktiivinen (Ruokaprovinssiheimo)
- Ruokaprovinssiheimolla on infrastruktuuri (Ruokaprovinssiheimo)
- Etelä-Pohjanmaa on tapahtumien paikka (Ruokabisnes)
- Ruoantuotantoa arvostetaan (Ruokabisnes)
- Ruokaprovinssissa tehdään aktiivista innovaatiotoimintaa (RuokaPROvinssi)
Hankkeessa on kaksi läpäisyteemaa, jotka otetaan huomioon kaikkien toimenpiteiden toteuttamisessa. Ne ovat digitalisaatio ja tulevaisuusymmärrys.
Ruokaprovinssille laaditaan ammattilaisten voimien brändi- ja viestintäsuunnitelma, jonka pohjalta Ruokaprovinssin ilme päivitetään. Viestintään kehitetään vaivattomia ja panos-tuotos-suhteeltaan tehokkaita sekä oivaltavia viestinnän keinoja,jotka ovat yhä useamman Ruokaprovinssin ruokaketjun toimijan ulottuvilla. Heimouttamistoimenpiteitä tehdään mm. Ruokaprovinssin yhteisten tapahtumien ja yhteistyöalustojen kehittämisen kautta. Ruokaprovinssi-klusteri ilmoitetaan EU:n klusteriportaaliin, mikä lujittaa Ruokaprovinssin näkymistä kokonaisuutena myös kansainvälisesti.
Hanketta toteuttavat ProAgria Etelä-Pohjanmaa ry / Etelä-Pohjanmaan Maa- ja kotitalousnaiset, Seinäjoen Ammattikorkeakoulu ja Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti.
Hanke toteuttaa kuuden Ruokaprovinssi 2030 – paras paikka ruokabisnekselle -strategian tavoitteen saavuttamiseksi asetettuja toimenpiteitä. Seuraavassa on lista strategiasta poimituista tavoitteista, joita toteutetaan 25 toimenpiteen kautta. Tavoiteotsikon jälkeen olevissa suluissa on mainittuna strategian painopiste, jonka alle tavoite kuuluu.
- Ruokaprovinssi on ilmiö (Ruokaprovinssibrändi)
- Ruokaprovinssi on tiivis ja aktiivinen (Ruokaprovinssiheimo)
- Ruokaprovinssiheimolla on infrastruktuuri (Ruokaprovinssiheimo)
- Etelä-Pohjanmaa on tapahtumien paikka (Ruokabisnes)
- Ruoantuotantoa arvostetaan (Ruokabisnes)
- Ruokaprovinssissa tehdään aktiivista innovaatiotoimintaa (RuokaPROvinssi)
Hankkeessa on kaksi läpäisyteemaa, jotka otetaan huomioon kaikkien toimenpiteiden toteuttamisessa. Ne ovat digitalisaatio ja tulevaisuusymmärrys.
Ruokaprovinssille laaditaan ammattilaisten voimien brändi- ja viestintäsuunnitelma, jonka pohjalta Ruokaprovinssin ilme päivitetään. Viestintään kehitetään vaivattomia ja panos-tuotos-suhteeltaan tehokkaita sekä oivaltavia viestinnän keinoja,jotka ovat yhä useamman Ruokaprovinssin ruokaketjun toimijan ulottuvilla. Heimouttamistoimenpiteitä tehdään mm. Ruokaprovinssin yhteisten tapahtumien ja yhteistyöalustojen kehittämisen kautta. Ruokaprovinssi-klusteri ilmoitetaan EU:n klusteriportaaliin, mikä lujittaa Ruokaprovinssin näkymistä kokonaisuutena myös kansainvälisesti.
Hanketta toteuttavat ProAgria Etelä-Pohjanmaa ry / Etelä-Pohjanmaan Maa- ja kotitalousnaiset, Seinäjoen Ammattikorkeakoulu ja Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti.
Lyhennetty nimi | KEKE Ruoka |
---|---|
Tila | Käynnissä |
Todellinen alku/loppupvm | 01/09/2024 → 30/04/2027 |
Rahoitus
- Etelä-Pohjanmaan Ely-keskus: 82 745,00 €
Tieteenalat
- 416 Elintarviketieteet
- 512 Liiketaloustiede
- 4111 Maataloustiede
Projektit
- 1 Päättynyt
-
Ruokaprovinssin Posse
Kurki, S. (Projektinjohtaja), Suvanto, H. (osallistuja) & Suvanto, H. (osallistuja)
Etelä-Pohjanmaan liitto kuntayhtymä
01/08/2023 → 29/02/2024
Projekti: Muu rahoittaja
Aktiviteetit
- 1 Suullinen esitys
-
Johtajafoorumin verkostoyhteistyö heimouttaa Etelä-Pohjanmaalla
Suvanto, H. M. K. (Puhuja)
28 elok. 2024 → 29 elok. 2024Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys