Kestävyydestä kilpailuetua maaseutumatkailuun, Kesma II

Projekti: Tutkimusprojekti

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus (abstrakti)

Hankkeen tarkoituksena on kehittää maaseutumatkailun kestävyyttä ja sen hyödyntämistä myynnissä ja markkinoinnissa. Tavoiteena on edistää maaseutumatkailun profiloitumista ympäristöasioita, esteettömyyttä, kulttuurista kestävyyttä sekä sosiaalista vastuullisuutta arvostavien asiakkaiden kohderyhmissä. Hankkeen pääkohderyhmänä ovat Keski-Suomen, Etelä-Savon, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen maaseutualueilla toimivat mikromatkailuyritykset, matkailun alueelliset toimijat sekä kehittäjät. Hankkeen tuloksena syntyy:

1) maaseutumatkailuyritysten liiketoimintaa edistävä kestävän matkailun arviointi- ja kehittämisprosessi, jonka avulla yritykset pystyvät arvioimaan nykyisen toimintansa kestävyyttä ja asettamaan sen pohjalta toiminnalleen kestävän matkailun kehittämistavoitteet, jotka vastaavat myös tulevaisuuden asiakkaiden tarpeita

2) ohjeet kestävän matkailun asiakaslähtöisen markkinoinnin toteuttamiseen yrityksissä.
TilaPäättynyt
Todellinen alku/loppupvm01/01/201331/12/2014