Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukemisessa koulutuspolun eri vaiheissa (OAHOT)

Projektin yksityiskohdat

Kuvaus

Hankkeen tavoitteena on tutkia miten, ja millaisella oppimisanalytiikalla edistetään itseohjattua oppimista sekä selvittää oppimisanalytiikan keinoin oppimisprosessien keskeisiä korkealaatuisen osaamisen kehittymistä tukevia elementtejä eri konteksteissa. Tässä tutkimushankkeessa tarkastellaan oppijoiden osaamisen kehittymistä, oppimisprosessia ja sen keskeisiä elementtejä useammassa oppimisen kontekstissa samoja oppimisanalytiikan välineitä hyödyntämällä. Hankkeen tuloksena on oppimisanalytiikkaa hyödyntävän tehokkaan oppimisprosessin systeemisen mallin rakentaminen joustavissa ja oppijan oppimisprosessiin optimoiduissa oppimisympäristöissä.
Lyhennetty nimiOppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukemisessa
AkronyymiOAHOT
TilaKäynnissä
Todellinen alku/loppupvm01/01/202031/05/2022

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • oppimisanalytiikka
  • learning analytics
  • self-regulated learning
  • cotextual learning processes
  • 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet
  • EAPRIL Best Research and Development Project Award 2018

    Erkko Sointu (Vastaanottaja), Hirsto, Laura (Vastaanottaja), Jenni Kankaanpää (Vastaanottaja), Markku Saarelainen (Vastaanottaja), Lasse Heikkinen (Vastaanottaja), Anna Kaasinen (Vastaanottaja), Teemu Valtonen (Vastaanottaja), Jyri Manninen (Vastaanottaja), Päivi Atjonen (Vastaanottaja), Antti Ronkainen (Vastaanottaja) & Virve Pekkarinen (Vastaanottaja), 14 marraskuuta 2018

    Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset