Aktiviteetteja vuodessa
Projektin yksityiskohdat
Kuvaus (abstrakti)
WeValueFood will enhance consumer health and support the European Agri-food economy by improving future generations’ knowledge of, and engagement with, food. Novel approaches will be used to engage with next generation audiences: students from primary school to university. Following a pan-European inventory of current tools and resources; novel engagement and education approaches (e.g. gamification, txokos, food interest groups/collectives, “twinning”, science meets food) will be used to produce our future food champions who will communicate food values through digital media platform(s) of their choosing. WeValueFood will be supported by a pan European network of high profile "food stars" and stakeholders. Industry will "relearn" to engage with our youth on food values. The project will be scaled-up across Europe, targeting regions where a greater engagement and understanding of food is needed in order for the next generations to make the best choices of the food they eat.
Yleistajuinen kuvaus
WeValueFood will enhance consumer health and support the European Agri-food economy by improving future generations’ knowledge of, and engagement with, food. Novel approaches will be used to engage with next generation audiences: students from primary school to university. Following a pan-European inventory of current tools and resources; novel engagement and education approaches (e.g. gamification, txokos, food interest groups/collectives, “twinning”, science meets food) will be used to produce our future food champions who will communicate food values through digital media platform(s) of their choosing. WeValueFood will be supported by a pan European network of high profile "food stars" and stakeholders. Industry will "relearn" to engage with our youth on food values. The project will be scaled-up across Europe, targeting regions where a greater engagement and understanding of food is needed in order for the next generations to make the best choices of the food they eat.
Lyhennetty nimi | EIT/We Value Food |
---|---|
Tila | Päättynyt |
Todellinen alku/loppupvm | 01/01/2019 → 31/12/2020 |
Tieteenalat
- 416 Elintarviketieteet
- 3143 Ravitsemustiede
Aktiviteetit
-
Pro gradun ohjaus: Sukupuoli ja ruokasitoutuminen
Maijaliisa Erkkola (Ohjaaja)
elok. 2021 → …Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Lapsen oikeus ruokakasvatukseen - työkaluja kestävämpään tulevaisuuteen
Maijaliisa Erkkola (Järjestäjätoimikunnan puheenjohtaja)
20 marrask. 2020Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
WeValueFood -projektin kick off, University of Reading, UK
Maijaliisa Erkkola (Osallistuja)
11 helmik. 2020Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
Lehtileikkeet
-
Tutkimus: Retki kauppaan -ruokakasvatuskonsepti vahvistaa lasten sitoutumista ruokaan, haastattelu Ruokatiedon tiedotteeseen
16/04/2021
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Suomalainen Retki kauppaan -ruokakasvatusmalli viedään nyt Eurooppaan, haastattelu lehdistötiedotteeseen
19/11/2020
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media