20 Media management and economics research in Northern Europe

Mikko Grönlund, Katja Lehtisaari, Carl-Gustav Linden, Mikko Villi

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Researchers and academics in media economics and management with a Northern European affiliation have played a major role in the development of the field and in creating strong international networks, including The World Media Economics and Management Conference (WMEMC) and European Media Management Association (emma). The chapter provides an overview of media management and economics research in this geographical region.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoManagement and Economics of Communication
ToimittajatM. Bjørn von Rimscha
Sivumäärä18
JulkaisupaikkaBerlin
Kustantajade Gruyter
Julkaisupäivätoukokuuta 2020
Sivut375-392
ISBN (painettu)978-3-11-058716-6
ISBN (elektroninen)978-3-11-058954-2, 978-3-11-058720-3
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - toukokuuta 2020
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiHandbooks of Communication Science [HoCS]
Kustantajade Gruyter
Vuosikerta30

Tieteenalat

  • 518 Media- ja viestintätieteet

Siteeraa tätä