ADHD ja oppimisen tuki: Huomioi yksilölliset tarpeet ja vahvuudet

Erja Sandberg

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Abstrakti

Olisipa minut huomioitu lapsena, jolla on ongelmia — eikä lapsena, joka on ongelma.
Lapsella tai nuorella ilmenevät tarkkaavuuden pulmat, levottomuus ja impulsiivisuus haittaavat usein merkittävästi oppimista ja toisten kanssa toimimista. Tällöin hän saa herkästi myös negatiivista palautetta, ja hänen vahvuutensa unohtuvat.
Keskittymiskykyä edistävät toimintatavat, kuten selkeät tavoitteet, johdonmukainen ohjaaminen ja toiminnallisuuden lisääminen, auttavat oppilasta ja helpottavat opettajan työtä. Kirjassa kerrotaan oireita lieventävistä, oppimista tukevista ja vahvuudet huomioivista toimintatavoista niin varhaiskasvatuksessa, peruskoulussa, toisella asteella kuin korkea-asteella. Kirjassa huomioidaan myös koulutusten nivelvaiheet ja siirtyminen työelämään.
Teos lisää ymmärrystä lapsista ja nuorista, joilla on ADHD, ja antaa välineitä yksilölliseen tukemiseen.
Alkuperäiskielisuomi
JulkaisupaikkaJyväskylä
KustantajaPS-kustannus
Sivumäärä218
ISBN (painettu)978-952-451-809-3
TilaJulkaistu - 26 tammikuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiD5 Kustannettu ammatillinen kirja, oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 515 Psykologia

Siteeraa tätä