Affective visual rhetoric of the far-right across social media

Salla-Maaria Laaksonen, Jenni Hokka, Matti Nelimarkka, Kaarina Nikunen

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Abstrakti

Supported by social media, political discourses are increasingly expressed and shared in different visual formats from photographs to videos, infographics and memetic image macros. This chapter discusses the growing yet varying role of visual communication for the far-right movement. Building on our previous empirical studies in the context of the so-called European refugee crisis in 2015-2017, and a related, more general circulation of racist discourses in society, we explore the uses of still images and videos in the communication of Finnish anti-immigration and far-right movements, as well as the broader patterns of circulation of those visuals in the media system. We illustrate how the visual rhetoric of the far-right is central to the technology-mediated affective economy of the political immigration question and digital racism.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoThe Far-Right Discourse of Multiculturalism in Intergroup Interactions
ToimittajatKatarina Pettersson, Emma Nortio
JulkaisupaikkaCham
KustantajaPalgrave Macmillan
Julkaisupäivä1 tammik. 2022
Painos1
Sivut189-216
ISBN (painettu)978-3-030-89065-0
ISBN (elektroninen)978-3-030-89066-7
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 1 tammik. 2022
OKM-julkaisutyyppiB2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiStudies in Discursive Psychology
KustantajaPalagrave MacMillan

Tieteenalat

  • 515 Psykologia
  • 518 Media- ja viestintätieteet

Siteeraa tätä