Becoming Digified - some time-related considerations for worthy and appropriate digitalization

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Why do some innovative education projects fail to innovate or educate? Do they fail for worthy reasons? This present paper proposes four aspects for examining digitalization in discourse and practice. To test these aspects this paper questions a reasonably innovative and successful course combining contemporary Virtual Reality equipment with visual arts pedagogy. By examining 1) historicity and novelty, 2) irreversibility, 3) speeds of change and 4) sustainability this paper attempts to help us to distinguish actual progress from mere change. This dialogue outlines a framework for the process of becoming digified. In this process towards dignified digitality digital elements mix with or displace other elements of a given whole while maintaining a balance between the amount of change and the available resources.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoProceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology
ToimittajatTheo Bastiaens, Johan Van Braak, Mark Brown, Lorenzo Cantoni, Manuel Castro, Rhonda Christensen, Gayle V. Davidson-Shivers, Koen DePryck, Martin Ebner, Mikhail Fominykh, Catherine Fulford, Stylianos Hatzipanagos, Gerald Knezek, Karel Kreijns, Gary Marks, Erkko Sointu, Elsebeth Korsgaard Sorensen, Jarmo Viteli, Joke Voogt, Peter Weber, Edgar Weippi, Olaf Zawacki-Richter
Sivumäärä6
JulkaisupaikkaAmsterdam, Netherlands
KustantajaAssociation for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Julkaisupäiväheinäkuuta 2018
Sivut456-461
ISBN (elektroninen)978-1-939797-34-6
TilaJulkaistu - heinäkuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaedMedia + Innovate Learning
World conference on educational Media and Technology
- Renaissance Amsterdam Hotel, Amsterdam, Alankomaat
Kesto: 25 kesäkuuta 201829 kesäkuuta 2018

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä