Projekteja vuodessa
Abstrakti
Low critical thinking skills and student learning outcomes are still widely found, especially in chemistry learning. This study aims to analyze the application of STEM integrated problem-based learning (PBL) on chemistry materials, and to analyze STEM-based learning integrated with PBL to improve students' critical thinking skills and learning outcomes on chemistry materials. The method used in this research is a systematic literature review based on articles traced through Google Schoolar, Garuda, and ERIC databases. The data obtained was then analysed descriptively. The results showed that: (1) From a number of STEM-PBL implementations that have been carried out in various fields, the implementation of STEM-PBL in chemistry learning obtained a percentage of 32%; (2) STEM-PBL implementation can improve students' critical thinking skills and learning outcomes ranging from moderate to high categories. STEM-PBL learning is effectively used to improve critical thinking skills and learning outcomes, so it can be used as an alternative in chemistry learning.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|---|
Lehti | Jurnal Pendidikan Sains Indonesia |
Vuosikerta | 12 |
Numero | 3 |
Sivut | 597-613 |
Sivumäärä | 17 |
ISSN | 2338-4379 |
DOI - pysyväislinkit | |
Tila | Julkaistu - 2024 |
OKM-julkaisutyyppi | A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä, vertaisarvioitu |
Tieteenalat
- 116 Kemia
- Tiedekasvatus
Projektit
- 1 Aktiivinen
-
International StarT LUMA
Aksela, M. (Projektinjohtaja), Haatainen, O. (Principal Investigator) & Pesonen, R. M. (osallistuja)
02/01/2024 → 31/12/2026
Projekti: Tutkimusprojekti
Aktiviteetit
- 1 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
Trends and Issues in Chemistry Education & Chemistry Education Research
Haatainen, O. M. (Puhuja: esitelmän pitäjä)
2 lokak. 2023 → 4 lokak. 2023Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen