Projekteja vuodessa
Abstrakti
Our article studies Finnish service culture from the performance theory point of view, where the focus is on the roles and dramaturgy of service encounters. We analyse service events and encounters as scripted service scenes consisting of role set and role expectations. Through script and performance we have elaborated the plot turns of service and the evolving roles of consumers and customer servants. We argue that a positive service experience would appear when the customer service worker and the consumer succeed in adapting their improvised role performances interactively.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|---|
Otsikko | Service excellence in management |
Toimittajat | Erik Wästlund, Bo Edvardsson, Anders Gustafsson, Mary Jo Bitner , Rohit Verma |
Sivumäärä | 3 |
Julkaisupaikka | Karlstad |
Kustantaja | CTF, Service Research Center, Karlstad University, Sweden |
Julkaisupäivä | 2013 |
Sivut | 129-131 |
ISBN (elektroninen) | 978-91-7063-506-9 |
Tila | Julkaistu - 2013 |
OKM-julkaisutyyppi | B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa |
Tapahtuma | QUIS International Research Symposium on Service Excellence in Management - Karlstad, Ruotsi Kesto: 10 kesäk. 2013 → 13 kesäk. 2013 Konferenssinumero: 13 |
Tieteenalat
- 512 Liiketaloustiede
Projektit
- 2 Päättynyt
-
CONSER: Consumer Service Culture and the Economy – Narratives and Statistics / Palvelukulttuuri kuluttajien tarinoissa ja taloustilastoissa 2012-2014
Autio, M., Autio, J., Heikkinen, S., Helovuori, S., Kaartinen, A., Kylkilahti, E. & Kuismin, A.
01/01/2012 → 31/01/2014
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Vähittäiskaupan kuluttajalähtöinen kehittäminen 2011 - 2013, Customer driven innovation in retail services (KM-Retail)
Autio, M., Huttunen, H., Smedlund, A., Mäkelä, O., Sonninen, A., Nadayama, N., Autio, J., Kuismin, A. & Kylkilahti, E.
01/01/2011 → 30/06/2013
Projekti: Tutkimusprojekti