Creating a Dataset for Multilingual Fine-grained Emotion-detection Using Gamification-based Annotation

Emily Sofi Öhman, Jörg Tiedemann, Timo Untamo Honkela, Kaisla S A Kajava

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

This paper introduces a gamified framework for fine-grained sentiment analysis and emotion detection. We present a flexible tool, Sentimentator, that can be used for efficient annotation based on crowd sourcing and a selfperpetuating gold standard. We also present a novel dataset with multi-dimensional annotations of emotions and sentiments in movie subtitles that enables research on sentiment preservation across languages and the creation of robust multilingual emotion detection tools. The tools and datasets are public and opensource and can easily be extended and applied for various purposes.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoProceedings of the 9th Workshop on Computational Approaches to Subjectivity, Sentiment and Social Media Analysis
ToimittajatAlexandra Balahur, Saif M. Mohammad, Veronique Hoste, Roman Klinger
Sivumäärä7
JulkaisupaikkaStroudsburg
KustantajaThe Association for Computational Linguistics
Julkaisupäivä31 lokak. 2018
Sivut24-30
ISBN (elektroninen)9781948087803
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 31 lokak. 2018
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaWorkshop on Computational Approaches to Subjectivity, Sentiment and Social Media Analysis - Brussels, Belgia
Kesto: 31 lokak. 201831 lokak. 2018
Konferenssinumero: 9

Tieteenalat

  • 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet
  • 6121 Kielitieteet
  • 6160 Muut humanistiset tieteet

Siteeraa tätä