Digging the Roots of Modern Heavy Metal: Rockers and Mods as Music Related Subcultures of Consumption

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Focus of qualitative consumer studies has recently been on subcultures of consumption,
consumer tribes and brand communities. How subcultures of consumption
utilise music in identity construction has mainly been neglected.
Two historical cases about subcultures of consumption, the working-class
Rockers and Mods in UK in the 1960s, are examined in this article. The purpose
is to discuss how music manifested and facilitated consumption practices of
these groups’. Preconditions for modern rock music emerging in 1960’s and
characteristics of music related subcultures of consumption are discussed in
the conclusion section.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoModern Heavy Metal : Markets, Practices and Cultures
ToimittajatToni-Matti Karjalainen, Kimi Kärki
Sivumäärä10
JulkaisupaikkaHelsinki
KustantajaAalto University
Julkaisupäivä2015
Sivut337-346
ISBN (painettu)978-952-60-6217-4
ISBN (elektroninen)978-951-29-6174-0
TilaJulkaistu - 2015
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaMODERN HEAVY METAL: Markets, Practices and Cultures - Helsinki, Suomi
Kesto: 8 kesäk. 201512 kesäk. 2015
Konferenssinumero: 2

Julkaisusarja

NimiIIPC Publication Series
KustantajaInternational Institute for Popular Culture
Numero6
ISSN (painettu)1799-4977
ISSN (elektroninen)1797-318X

Tieteenalat

  • 6131 Teatteri, tanssi, musiikki, muut esittävät taiteet

Siteeraa tätä