Projekteja vuodessa
Abstrakti
The focus of this contribution is on the targeted transition practices of career guidance and on the opportunity structures they frame for young people with immigrant backgrounds and/or special educational needs. By analysing curricular documents and interviews with representatives from the local education authorities, such as administrators, principals, guidance counsellors and special education teachers (n = 16), we aim to examine critically the options provided for these groups of young people. We conclude that targeted transition practices do not recognise enough the heterogeneity of young people, and can therefore be limitative and exclusive.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|---|
Lehti | Nordic Studies in Education |
Vuosikerta | 40 |
Numero | 1 |
Sivut | 36-54 |
Sivumäärä | 19 |
ISSN | 1891-5914 |
DOI - pysyväislinkit | |
Tila | Julkaistu - 26 tammik. 2020 |
OKM-julkaisutyyppi | A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä, vertaisarvioitu |
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
-
DTP: The Dynamics of Transition Policies – The governance of guidance and counselling in post-comprehensive educational transitions in Finland
Varjo, J., Kalalahti, M., Wallenius, T. J., Stenberg, H., Veikkamo, J. & Harjula, S.
01/01/2019 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
EMED: Employability, Education and Diversities
Jahnukainen, M., Niemi, A. & Laaksonen, L. M.
01/04/2016 → 31/07/2019
Projekti: Tutkimusprojekti
-
TRANSIT: Maahanmuuttajanuorten siirtymät ja koulutukselliset trajektorit: 4-vuotinen pitkittäistutkimus perusopetuksesta jatkokoulutukseen
Jahnukainen, M., Kalalahti, M., Varjo, J., Kivirauma, J., Zacheus, T., Mäkelä, M., Holmberg, L. & Saarinen, M.
01/09/2014 → 31/08/2018
Projekti: Tutkimusprojekti