Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Heidi Hyytinen, Auli Toom, Richard J. Shavelson

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

In Chapter 3, Hyytinen, Toom and Shavelson discuss how critical
thinking forms the foundation for the development of scientific thinking
skills. They provide a detailed definition and conceptualisation of
critical thinking and review the focus of research into this domain.
Hyytinen and colleagues highlight why it is important for students to
develop critical thinking skills as useful skills in their own right, and
in order to form scientific thinking skills more broadly. In making this
argument, they discuss a curriculum alignment approach to enhancing
critical thinking skills.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoRedefining Scientific Thinking for Higher Education : Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills
ToimittajatMari Murtonen, Kieran Balloo
Sivumäärä20
JulkaisupaikkaCham
KustantajaPalgrave Macmillan
Julkaisupäivä23 syyskuuta 2019
Sivut59-78
ISBN (painettu)978-3-030-24214-5
ISBN (elektroninen)978-3-030-24215-2
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 23 syyskuuta 2019
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä