Extended Cognition Hypothesis Applied to Computational Thinking in Computer Science Education

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Computational thinking is a much-used concept in computer science education. Here we examine the concept from the viewpoint of the extended cognition hypothesis. The analysis reveals that the extent of the concept is limited by its strong historical roots in computer science and software engineering. According to the extended cognition hypothesis, there is no meaningful distinction between human cognitive functions and the technology. This standpoint promotes a broader interpretation of the human-technology interaction. Human cognitive processes spontaneously adapt available technology enhanced skills when technology is used in cognitively relevant levels and modalities. A new concept technology synchronized thinking is presented to denote this conclusion. More diverse and practical approach is suggested for the computer scienceeducation.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoComputational Science – ICCS 2018 : 18th International Conference Wuxi, China, June 11-13, 2018, Proceedings, Part III
ToimittajatYong Shi, Haohuan Fu, Yingjie Tian, Valeria V. Krzhizhanovskaya, Michael Harold Lees, Jack Dongarra, Peter M. A. Sloot
Sivumäärä14
VuosikertaPart 3
JulkaisupaikkaCham
KustantajaSpringer
Julkaisupäivä12 kesäkuuta 2018
Sivut304-317
ISBN (painettu)978-3-319-93712-0
ISBN (elektroninen)978-3-319-93713-7
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 12 kesäkuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaThe International Conference on Computational Science (ICCS 2018) - Wuxi, Kiina
Kesto: 11 kesäkuuta 201813 kesäkuuta 2018

Julkaisusarja

NimiLecture Notes in Computer Science
Numero10862
ISSN (painettu)0302-9743
ISSN (elektroninen)1611-3349

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä