Finnish Conceptions of Giftedness and Talent

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

In this chapter Finnish conceptions of giftedness and talent are presented. The Finnish conceptions are explored in the context of an educational system in which a strongly rooted egalitarian ethos and individualistic values are concurrently present. The teachers’ and students’ conceptions related to giftedness and intelligence and conceptions in the national core curriculum for basic education are discussed in the frameworks of domain-specific and developmental theories of giftedness. The implications of Finnish conceptions of giftedness and talent for teaching and learning in school are discussed. Differentiated teaching is advocated as a promising approach for educating gifted students in a Finnish context.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoConceptions of Giftedness and Talent
ToimittajatRobert J. Sternberg, Don Ambrose
Sivumäärä15
JulkaisupaikkaCham
KustantajaPalgrave Macmillan
Julkaisupäivä1 tammik. 2021
Sivut235-249
ISBN (painettu)978-3-030-56868-9
ISBN (elektroninen)978-3-030-56869-6
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 1 tammik. 2021
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä