Aktiviteetteja vuodessa
Abstrakti
Maailmanlaajuinen COVID-19 pandemia on aiheuttanut monia haasteita koulutuksen järjestämiseen ja opetuksen toteuttamiseen. Moni lapsi ja nuori opiskelee tällä hetkellä osittain tai kokonaan verkossa, jolloin erityisesti erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden oppimisen varmistaminen saattaa olla haastavaa. Tämä ohjeistus on suunnattu perusopetuksen opettajille ja muille koulutusalan ammattilaisille. Tavoitteena on tarjota viimeisimpään tutkimustietoon perustuvia näkökulmia, jotta erityistä tukea tarvitsevat oppilaat voivat saavuttaa täyden oppimispotentiaalinsa verkko-opetuksessa niin etäopetuksen aikana kuin myöhemmin toteutettavassa monimuoto-opetuksessa. Olemme pyrkineet huomioimaan ohjeistusta laadittaessa tuen tarpeiden moninaisuuden niin erityisryhmien kuin yksittäisten oppilaiden kykyjen ja taitojen näkökulmista. Tarkoitamme erityistä tukea tarvitsevilla oppilailla kaikkia niitä oppijoita,
jotka tarvitsevat lisätukea opiskelussaan saavuttaakseen täyden potentiaalinsa
(Suomessa erityisesti tehostetun ja erityisen tuen oppilaat). Huomioitavaa on, etteivät kaikki ohjeistuksen kohdat sovi sellaisenaan jokaiselle erityistä tukea tarvitseville oppilaalle. Toivomme kuitenkin ohjeistuksen auttavan ratkaisemaan oppilaalle verkko-opiskelusta aiheutuvia haasteita.
jotka tarvitsevat lisätukea opiskelussaan saavuttaakseen täyden potentiaalinsa
(Suomessa erityisesti tehostetun ja erityisen tuen oppilaat). Huomioitavaa on, etteivät kaikki ohjeistuksen kohdat sovi sellaisenaan jokaiselle erityistä tukea tarvitseville oppilaalle. Toivomme kuitenkin ohjeistuksen auttavan ratkaisemaan oppilaalle verkko-opiskelusta aiheutuvia haasteita.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|
Julkaisupaikka | Leuven |
---|---|
Kustantaja | European Association for Research on Learning and Instruction EARLI |
Sivumäärä | 31 |
Tila | Julkaistu - 2020 |
OKM-julkaisutyyppi | D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys |
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
Aktiviteetit
- 1 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
EARLI SIG 15: Special Educational Needs Biennial Meeting 2020
Kati Sormunen (Osallistuja)
10 elok. 2020 → 12 elok. 2020Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen