How behavioural research has informed consumer law: The many faces of behavioural research

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

In this chapter we outline a history of various strands of behavioural research pertaining to consumer behaviour. We first look at the current field of consumer behaviour research qua a sub-discipline of marketing. This discussion reveals the multi-disciplinary nature of the field, which turns us next to the history of general trends in psychology that exert influences on many disciplines, and then to more specific developments in behavioural research at the intersection of economics and psychology. In the last section we review how these strands of behavioural research have been taken up by legal scholars at various points in history.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoResearch Methods in Consumer Law
ToimittajatHans-Wolfgang Micklitz, Anne-Lise Sibony, Fabrizio Esposito
Sivumäärä42
JulkaisupaikkaCheltenham
KustantajaEdward Edgar
Julkaisupäivä1 jouluk. 2018
Sivut357–398
ISBN (painettu)978-1-78536-660-4
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 1 jouluk. 2018
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiHandbooks of research methods in law series

Tieteenalat

  • 511 Kansantaloustiede
  • 513 Oikeustiede
  • 515 Psykologia
  • 611 Filosofia

Siteeraa tätä