Projekteja vuodessa
Abstrakti
In this chapter we outline a history of various strands of behavioural research pertaining to consumer behaviour. We first look at the current field of consumer behaviour research qua a sub-discipline of marketing. This discussion reveals the multi-disciplinary nature of the field, which turns us next to the history of general trends in psychology that exert influences on many disciplines, and then to more specific developments in behavioural research at the intersection of economics and psychology. In the last section we review how these strands of behavioural research have been taken up by legal scholars at various points in history.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|---|
Otsikko | Research Methods in Consumer Law |
Toimittajat | Hans-Wolfgang Micklitz, Anne-Lise Sibony, Fabrizio Esposito |
Sivumäärä | 42 |
Julkaisupaikka | Cheltenham |
Kustantaja | Edward Edgar |
Julkaisupäivä | 1 jouluk. 2018 |
Sivut | 357–398 |
ISBN (painettu) | 978-1-78536-660-4 |
DOI - pysyväislinkit | |
Tila | Julkaistu - 1 jouluk. 2018 |
OKM-julkaisutyyppi | A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa |
Julkaisusarja
Nimi | Handbooks of research methods in law series |
---|
Tieteenalat
- 511 Kansantaloustiede
- 513 Oikeustiede
- 515 Psykologia
- 611 Filosofia
Projektit
- 1 Päättynyt
-
Model-building across disciplinary boundaries: Economics, Ecology, and Psychology
Nagatsu, M. (Projektinjohtaja)
01/09/2016 → 31/08/2022
Projekti: Tutkimusprojekti