Identifying key visual-cognitive processes in students’ interpretation of graph representations using eye-tracking data and math/machine learning based data analysis

Enrique Garcia Moreno-Esteva, Sonia White, Joanne Wood, Alexander Black

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

We present a mathematical and computational analysis, partially based on machine learning techniques, of the visual scan-paths obtained during a graph interpretation task which allows us to identify when the problem solver succeeds in solving the problem with a fair degree of accuracy, and helps to understand the visual-cognitive processes at work during the problem solving task.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoProceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
ToimittajatThérèse Dooley, Ghislaine Gueudet
Sivumäärä8
JulkaisupaikkaDublin, Ireland
KustantajaDublin City University
Julkaisupäivä2017
Sivut3928-3935
ISBN (elektroninen)978-1-873769-73-7
TilaJulkaistu - 2017
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaCERME10 - Dublin, Irlanti
Kesto: 1 helmik. 2017 → …

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä