Implementation of a Virtual Reality Interface for a Public Library

Ilya Minyaev, Matti Pouke, Johanna Maria Ylipulli, Timo Ojala

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

In this demo paper we describe the development process and technical implementation of an interactive Virtual Reality (VR) application dubbed Virtual Library. The application utilizes consumer VR hardware and Unreal Engine to provide an immersive virtual interface to a physical library and its selected services, as well as browsing of literature content in aesthetic fantasy realms. The prototype is publicly available at the Oulu City Library.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoMUM 2018: Proceedings of the 17th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia
Sivumäärä7
KustantajaACM New York
Julkaisupäivä2018
Sivut513-519
ISBN (elektroninen)9781450365949
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 2018
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
Tapahtuma17th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia: MUM 2018 - Cairo, Egypti
Kesto: 25 marraskuuta 201828 marraskuuta 2018
Konferenssinumero: 17

Tieteenalat

  • 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet
  • 5143 Sosiaali- ja kulttuuriantropologia
  • 518 Media- ja viestintätieteet

Siteeraa tätä