In Quest for Better Understanding of Student Learning Experiences

Julkaisun otsikon käännös: Uutta luovaa oppimista yliopisto-opiskelijoiden kokemuksista

Taina Kaivola, Tiina Salomäki, Juha Taina

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Abstract
This paper discusses students understanding of their own learning experiences in higher education. The purpose of the study was
to find out what kinds of meaningful learning experiences the students gain during courses in which the teaching methods are
purposefully tuned to facilitate shared understanding, problem solving and creativity. The data consists of observations of the
three different teaching events as well as thirteen taped and transcribed in-depth interviews with voluntary students. The research
questions looked into probe student aims and understanding when studying, and the role of learning environments and
expectations of the competences produced during these monitored learning processes. Our data suggest that peer-to-peer
interaction and working in collaborative groups facilitates knowledge building and, by implication, promote experiences of
transformative learning.

2012 Published by Elsevier Ltd.
Keywords: Transformative learning, self-regulation, science education, veterinary medicine, study skills
responsibility of Prof. Dr. Hüseyin
Julkaisun otsikon käännösUutta luovaa oppimista yliopisto-opiskelijoiden kokemuksista
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoIn quest for better understanding of student learning experiences : --
Sivumäärä5
VuosikertaVolume 46
JulkaisupaikkaBarcelona, Spain
KustantajaElsevier Scientific Publ. Co
Julkaisupäivä4 syyskuuta 2012
Sivut8-12
TilaJulkaistu - 4 syyskuuta 2012
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
Tapahtuma4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012) 02-05 - Barcelona, Espanja
Kesto: 2 helmikuuta 20125 helmikuuta 2012

Julkaisusarja

NimiProcedia - Social and Behavioral Sciences
KustantajaElsevier
Numerovolume 46 (2012)
Vuosikerta46

Lisätietoja


Volume:
Proceeding volume: Volume 46

Tieteenalat

  • 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet
  • 516 Kasvatustieteet
  • 413 Eläinlääketiede

Siteeraa tätä