Industrial Design in the Context of Consumption: Interpretations of the meanings represented by the economic press

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

This paper is about the media presentations of industrial design in the context of consumption. I seek to answer two-fold research question: firstly, how are industrial design and consumption discussed in the economic media, and secondly, what are the meanings this combination produces? The research framework is thus interpretive and qualitative. The article is based on a sample of 130 articles from the economic papers published in Finland. In the concluding section I suggest that distinction, differentiation and stigmatisation are useful terms in interpreting the media representations of industrial design. The rhetoric of functionality and aesthetics is also discussed.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoThe Roots and Fruits of the Nordic Consumer Research : Proceedings of the University of Vaasa. Reports 163. Vaasa: University of Vaasa
ToimittajatPirjo Laaksonen, Henna Jyrinki
Sivumäärä18
JulkaisupaikkaVaasa
KustantajaUniversity of Vaasa
Julkaisupäivä2010
Sivut223-240
ISBN (elektroninen)978–952–476–332–5
TilaJulkaistu - 2010
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaThe 1st Nordic Conference on Consumer Research - Vaasa, Suomi
Kesto: 10 kesäk. 201011 kesäk. 2010
Konferenssinumero: 1

Julkaisusarja

NimiVaasan yliopiston julkaisuja. Selvityksiä ja raportteja
KustantajaVaasan yliopisto
Numero163
ISSN (painettu)1238-7118

Siteeraa tätä