Initial knowledge and the intensity of online discussion

M. Turkkila, H. Lommi, I. Koponen

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

The effect of pre-service physics teachers’ prior knowledge of the subject on their roles and intensity in the online discussions is studied. Network analysis of initial knowledge and social network analysis of discussion reveal that both have characteristic structural features which are typical for each student. These features, however, are not correlated. Results show conclusively that structure and extension of student’s initial knowledge cannot explain activity and role in online discussions. © ISLS.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoComputer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL
ToimittajatK. Lund, G.P. Niccolai, E. Lavoue, C. Hmelo-Silver, G. Gweon, M. Baker
Sivumäärä2
Vuosikerta2
KustantajaISLS International Society of the Learning Sciences
Julkaisupäivä2019
Sivut837-838
ISBN (elektroninen)9781732467248
TilaJulkaistu - 2019
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
TapahtumaInternational Conference on Computer Supported Collaborative Learning - Lyon, Ranska
Kesto: 17 kesäkuuta 201921 kesäkuuta 2019
http://cscl2019.com/

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet

Siteeraa tätä

Turkkila, M., Lommi, H., & Koponen, I. (2019). Initial knowledge and the intensity of online discussion. teoksessa K. Lund, G. P. Niccolai, E. Lavoue, C. Hmelo-Silver, G. Gweon, & M. Baker (Toimittajat), Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL (Vuosikerta 2, Sivut 837-838). ISLS International Society of the Learning Sciences.