International student teachers as intercultural experts?

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Education should give pupils an understanding of the surroundings one lives in and provide tools for critical reflection and understanding of others (e.g. Sobre, 2017; Hernández-Bravo, Cardona-Moltób, & Hernández-Bravo, 2017). According to the aims of intercultural education, this can be done by taking the diversity of pupils’ linguistic, religious, and other backgrounds into account in teaching and by supporting pupils’ engagement in the local community and global world (Davis, Phyak, & Bui, 2012). The concept of culture is used in critical intercultural studies to describe a combination of various sets of values, worldviews and habits that change over time (Dervin, 2011). Like all social identities, cultural identities are created in certain contexts and they can have a strong impact on people’s lives (Davis, Phyak, & Bui, 2012). Furthermore, these identities are also ‘fluid’ (Bradatan, Popan, & Melton, 2010, p. 176) by nature and uniquely perceived by each individual (Dervin, Paatela-Nieminen, Kuoppala, & Riitaoja, 2012).
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoIntercultural Competence in the Work of Teachers : Confronting Ideologies and Practices
ToimittajatFred Dervin, Robyn Moloney, Ashley Simpson
Sivumäärä22
JulkaisupaikkaAbingdon, Oxon
KustantajaRoutledge
Julkaisupäivä16 huhtikuuta 2020
Sivut175-196
ISBN (painettu)978-0-367-00238-1
ISBN (elektroninen)978-0-429-40102-2
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 16 huhtikuuta 2020
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä

Hahl, K., & Koirikivi, P. (2020). International student teachers as intercultural experts? teoksessa F. Dervin, R. Moloney, & A. Simpson (Toimittajat), Intercultural Competence in the Work of Teachers: Confronting Ideologies and Practices (Sivut 175-196). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429401022-14