Lukion opiskelijoiden ja opettajien ensikokemuksia matematiikan yhteisestä MAY-kurssista

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Kuvaus

Uusi yhteinen matematiikan kurssi ei näytä lisäävän pitkän matematiikan valintaa. Kurssi koetaan haastavaksi ja opettajat tasapainoilevat pohtien kerratako pikemminkin peruskoulun sisältöjä vai jättääkö enemmän aikaa täysin uusille kurssisi- sällöille ja teknologialle. Tutkimuksemme aineisto valottaa opiskelijoiden ja opettajien näkemyksiä MAY-kurssista.
Alkuperäiskielisuomi
LehtiDimensio
Vuosikerta81
Numero4
Sivut31-37
Sivumäärä7
ISSN0782-6648
TilaJulkaistu - 2017
OKM-julkaisutyyppiD1 Artikkeli ammattilehdessä

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Lainaa tätä

@article{cd36d365d3f84e22a437f93a18708ae7,
title = "Lukion opiskelijoiden ja opettajien ensikokemuksia matematiikan yhteisestä MAY-kurssista",
abstract = "Uusi yhteinen matematiikan kurssi ei näytä lisäävän pitkän matematiikan valintaa. Kurssi koetaan haastavaksi ja opettajat tasapainoilevat pohtien kerratako pikemminkin peruskoulun sisältöjä vai jättääkö enemmän aikaa täysin uusille kurssisi- sällöille ja teknologialle. Tutkimuksemme aineisto valottaa opiskelijoiden ja opettajien näkemyksiä MAY-kurssista.",
keywords = "516 Kasvatustieteet",
author = "Lasse Eronen and P{\"a}ivi Portaankorva-Koivisto and Sirkku Kupiainen and Markku Hannula",
year = "2017",
language = "suomi",
volume = "81",
pages = "31--37",
journal = "Dimensio",
issn = "0782-6648",
publisher = "Matemaattisten Aineiden Opettajien Liitto MAOL",
number = "4",

}

Lukion opiskelijoiden ja opettajien ensikokemuksia matematiikan yhteisestä MAY-kurssista. / Eronen, Lasse; Portaankorva-Koivisto, Päivi; Kupiainen, Sirkku; Hannula, Markku.

julkaisussa: Dimensio, Vuosikerta 81, Nro 4, 2017, s. 31-37.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

TY - JOUR

T1 - Lukion opiskelijoiden ja opettajien ensikokemuksia matematiikan yhteisestä MAY-kurssista

AU - Eronen, Lasse

AU - Portaankorva-Koivisto, Päivi

AU - Kupiainen, Sirkku

AU - Hannula, Markku

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Uusi yhteinen matematiikan kurssi ei näytä lisäävän pitkän matematiikan valintaa. Kurssi koetaan haastavaksi ja opettajat tasapainoilevat pohtien kerratako pikemminkin peruskoulun sisältöjä vai jättääkö enemmän aikaa täysin uusille kurssisi- sällöille ja teknologialle. Tutkimuksemme aineisto valottaa opiskelijoiden ja opettajien näkemyksiä MAY-kurssista.

AB - Uusi yhteinen matematiikan kurssi ei näytä lisäävän pitkän matematiikan valintaa. Kurssi koetaan haastavaksi ja opettajat tasapainoilevat pohtien kerratako pikemminkin peruskoulun sisältöjä vai jättääkö enemmän aikaa täysin uusille kurssisi- sällöille ja teknologialle. Tutkimuksemme aineisto valottaa opiskelijoiden ja opettajien näkemyksiä MAY-kurssista.

KW - 516 Kasvatustieteet

M3 - Artikkeli

VL - 81

SP - 31

EP - 37

JO - Dimensio

JF - Dimensio

SN - 0782-6648

IS - 4

ER -