Materiality Constraining and Enabling Collaboration in Secondary School Maker Centered Learning

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitPosterivertaisarvioitu

Abstrakti

This study analyzes the active role of materiality within collaboration in maker-centered learning. Collaborative making requires teams to manage the design task and organize their work processes simultaneously. Taking a case study perspective on a co-invention project, we focused on one team, wherein participation was unevenly distributed. While the making task enabled embodied contribution, the tools and materials also limited these opportunities. Neither social nor material aspects alone determined the participation within the team.
Alkuperäiskielienglanti
Sivut825-826
Sivumäärä2
TilaJulkaistu - 2020
OKM-julkaisutyyppiEi sovellu
TapahtumaInternational Conference of the Learning Sciences 2020 - Nashwille, Yhdysvallat (USA)
Kesto: 19 kesäkuuta 202023 kesäkuuta 2020

Konferenssi

KonferenssiInternational Conference of the Learning Sciences 2020
LyhennettäICLS
MaaYhdysvallat (USA)
KaupunkiNashwille
Ajanjakso19/06/202023/06/2020

Lisätietoja

Gresalfi, M. and Horn, I. S. (Eds.). (2020). The Interdisciplinarity of the Learning
Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2020, Volume 2.
Nashville, Tennessee: International Society of the Learning Sciences.
ISBN: 978-1-7324672-6-2 (Volume 2, PDF Version)

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä