Projekteja vuodessa
Abstrakti
This chapter reviews the mediatisation concept,which has recently made a strong impact in media and communication studies, particularly in the field of political communication but also in science communication. It discusses the outcomes and problems of mediatisation research in relation to shifting science communication practices. The chapter introduces the concept of promotional culture in order to put the mediatisation of science into the broader social and cultural context of com-mercialisation and marketisation of research and universities.
Alkuperäiskieli | englanti |
---|---|
Otsikko | Routledge Handbook of Public Communication of Science and Technology |
Toimittajat | Massimiano Bucchi, Brian Trench |
Sivumäärä | 18 |
Julkaisupaikka | London |
Kustantaja | Routledge |
Julkaisupäivä | 1 huhtik. 2021 |
Painos | 3rd |
Sivut | 129-146 |
ISBN (painettu) | 978-0-367-48312-8 |
ISBN (elektroninen) | 978-1-003-03924-2 |
DOI - pysyväislinkit | |
Tila | Julkaistu - 1 huhtik. 2021 |
OKM-julkaisutyyppi | A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa |
Tieteenalat
- 518 Media- ja viestintätieteet
Projektit
- 1 Aktiivinen
-
MEX: Mediating expertise and scientific knowledge in public debates on health (MEX)
01/01/2019 → 24/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti