Mediatisation of science and the rise of promotional culture

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

This chapter reviews the mediatisation concept,which has recently made a strong impact in media and communication studies, particularly in the field of political communication but also in science communication. It discusses the outcomes and problems of mediatisation research in relation to shifting science communication practices. The chapter introduces the concept of promotional culture in order to put the mediatisation of science into the broader social and cultural context of com-mercialisation and marketisation of research and universities.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoRoutledge Handbook of Public Communication of Science and Technology
ToimittajatMassimiano Bucchi, Brian Trench
Sivumäärä18
JulkaisupaikkaLondon
KustantajaRoutledge
Julkaisupäivä1 huhtik. 2021
Painos3rd
Sivut129-146
ISBN (painettu)978-0-367-48312-8
ISBN (elektroninen)978-1-003-03924-2
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 1 huhtik. 2021
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Tieteenalat

  • 518 Media- ja viestintätieteet

Siteeraa tätä