Projekteja vuodessa
Abstrakti
Tässä artikkelissa esitellään tapaustutkimus valtakunnallisten Kemian opetuksen päivien 2008 yhteydessä alkaneesta kolmivuotisesta Molekyylimallinnus kouluopetuksessa -hankkeesta. Tutkimuksessa kartoitettiin 21 kurssilaisen lähtötilannetta, tarpeita ja toiveita uudentyyppiselle mentorikoulutukselle. Tutkimus osoittaa, että kemian opettajat toivovat saavansa koulutusta ja tukea teknisen osaamisen ohella erityisesti pedagogisessa soveltamisessa: tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen sopivuudesta opetussuunnitelman perusteiden mukaisten kemian sisältöjen havainnollistamiseen sekä oppilaiden kemian ymmärtämistä tukevista työtavoista.
Alkuperäiskieli | suomi |
---|---|
Otsikko | Kemian opetuksen päivät 2008: uusia oppimisympäristöjä ja ongelmalähtöistä opetusta |
Toimittajat | Jouni Välisaari, Jan Lundell |
Sivumäärä | 10 |
Julkaisupaikka | Jyväskylä |
Kustantaja | Jyväskylän yliopisto |
Julkaisupäivä | 2008 |
Sivut | 59–68 |
ISBN (painettu) | 978-951-39-3362-3 |
Tila | Julkaistu - 2008 |
OKM-julkaisutyyppi | A4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa |
Tapahtuma | III Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät (2008) - Jyväskylä, Jyväskylä, Suomi Kesto: 8 toukok. 2008 → 9 toukok. 2008 |
Julkaisusarja
Nimi | Research report |
---|---|
Kustantaja | Department of Chemistry, University of Jyväskylä |
Numero | 129 |
ISSN (painettu) | 0357-346X |
Projektit
- 1 Päättynyt
-
Mielekästä molekyylimallinnusta kouluopetukseen -kehittämistutkimushanke
Aksela, M. (Projektinjohtaja), Pernaa, J. (Principal Investigator) & Lundell, J. (Osallistuja)
01/05/2008 → 01/06/2011
Projekti: Tutkimusprojekti