Molekyylimallinnuksen mentoreita kemian opetuksen ja oppimisen tueksi

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    Abstrakti

    Tässä artikkelissa esitellään tapaustutkimus valtakunnallisten Kemian opetuksen päivien 2008 yhteydessä alkaneesta kolmivuotisesta Molekyylimallinnus kouluopetuksessa -hankkeesta. Tutkimuksessa kartoitettiin 21 kurssilaisen lähtötilannetta, tarpeita ja toiveita uudentyyppiselle mentorikoulutukselle. Tutkimus osoittaa, että kemian opettajat toivovat saavansa koulutusta ja tukea teknisen osaamisen ohella erityisesti pedagogisessa soveltamisessa: tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen sopivuudesta opetussuunnitelman perusteiden mukaisten kemian sisältöjen havainnollistamiseen sekä oppilaiden kemian ymmärtämistä tukevista työtavoista.
    Alkuperäiskielisuomi
    OtsikkoKemian opetuksen päivät 2008: uusia oppimisympäristöjä ja ongelmalähtöistä opetusta
    ToimittajatJouni Välisaari, Jan Lundell
    Sivumäärä10
    JulkaisupaikkaJyväskylä
    KustantajaJyväskylän yliopisto
    Julkaisupäivä2008
    Sivut59–68
    ISBN (painettu)978-951-39-3362-3
    TilaJulkaistu - 2008
    OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
    TapahtumaIII Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät (2008) - Jyväskylä, Jyväskylä, Suomi
    Kesto: 8 toukok. 20089 toukok. 2008

    Julkaisusarja

    NimiResearch report
    KustantajaDepartment of Chemistry, University of Jyväskylä
    Numero129
    ISSN (painettu)0357-346X

    Siteeraa tätä