Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

The aim of this special issue is to present current research on assessment that supports language learning. The aim of all assessment is to stimulate learning although this customarily applies to formative and dynamic assessment. By using multifaceted assessment practices, language teachers can support students’ learning in myriad ways. This is also a key aspect of assessment literacy. However, little is known about assessment that supports language learning in the Finnish context. Therefore, this special issue provides an overview of how assessment can be used to enhance language learning in Finland. The publication starts with an introductory article on formative and dynamic assessment.
Alkuperäiskielisuomi
OtsikkoKielikoulutus mukana muutoksessa
ToimittajatAnne Pitkänen-Huhta, Karita Mård-Miettinen, Tarja Nikula
Sivumäärä14
KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry
Julkaisupäivä17 huhtik. 2023
Sivut5-18
ISBN (elektroninen)978-951-9388-77-9
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 17 huhtik. 2023
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiAFinLA-teema
KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry
ISSN (painettu)2814-6298

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • formatiivinen arviointi
  • dynaaminen arviointi
  • arviointiosaaminen

Siteeraa tätä