Palaute ruotsin- ja englanninopetuksessa lukiossa

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeli

Abstrakti

Tämä teksti perustuu filosofian maisteri Toni Mäkipään artikkeliin Feedback practices in foreign language classes in Finnish general upper secondary schools. Artikkeli on osa kirjoittajan tulevaa väitöskirjaa, jossa tarkastellaan palaute- ja arviointikäytänteitä lukiossa. Tutkimukseen osallistui 95 ruotsin kielen ja 160 englannin kielen opiskelijaa viidestä lukiosta. Tulosten mukaan palaute ruotsissa on ollut hyödyllisempää kuin englannissa, ja opiskelijat kokivat saavansa enemmän palautetta ruotsinopettajilta. Lisäksi ruotsissa koetaan, että korkeamman tason opiskelijat saavat enemmän palautetta ja että palaute on heille hyödyllisempää. Tulosten perusteella voidaankin pohtia sitä, miten palautekäytänteitä voidaan kehittää, jotta palaute hyödyttää ja tukee kaikkia opiskelijoita.
Alkuperäiskielisuomi
LehtieErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
Vuosikerta2021
Numero1
Sivut23-29
Sivumäärä7
ISSN2243-0075
TilaJulkaistu - 18 toukokuuta 2021
OKM-julkaisutyyppiD1 Artikkeli ammattilehdessä

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 6121 Kielitieteet

Siteeraa tätä