Poikkitieteellistä synergiaa: kollegiaalinen ja opiskelijalähtöinen latinan tekstityöpaja

Timo Korkiakangas, Tuija Ainonen

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeli

Abstrakti

Helsingin yliopistossa järjestettiin kevätlukukaudella 2014 kolmen tiedekunnan yhteinen latinan tekstityöpaja. Tarkoituksena oli kehittää niiden latinaa opinnoissaan tai tutkimuksessaan tarvitsevien perustutkinto- ja jatko-opiskelijoiden kielitaitoa, jotka eivät voi käyttää aikaansa latinan arvosanaopintoihin. Työskentelytapana oli osallistujien itsensä valitsemien tekstien kielen ja sisällön analyysi pienryhmissä. Opettajien havaintojen ja opiskelijoiden palautteen perusteella opiskelumuodolle oli selvää tilausta. Työpaja oli samalla yliopistopedagoginen kokeilu, joka pyrki osaltaan kartoittamaan etenkin teologisen tiedekunnan latinan opetuksen mahdollisuuksia.
Alkuperäiskielisuomi
LehtiYliopistopedagogiikka
Vuosikerta22
Numero2
Sivumäärä3
ISSN2242-8070
TilaJulkaistu - 29 lokakuuta 2015
OKM-julkaisutyyppiB1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä