School-based vicarious contact interventions: examining the role of socio-normative and motivational factors as parameters for effectiveness among youth

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Abstrakti

Through global mobility, many societies have become increasingly culturally diverse. Nonetheless, this growing diversity has also faced antagonism in the form of intolerance, xenophobia, and racism, thus creating pressing societal challenges for equality. In educating future generations, schools have not only the obligation but also the potential to tackle these issues proactively if provided with the right tools. However, as schools often struggle with insufficient resources, it is vital to know that the means and practices offered to them to promote harmonious intergroup relations are indeed functional and impactful.
Alkuperäiskielienglanti
Myöntävä instituutio
  • Valtiotieteellinen tiedekunta
Valvoja/neuvonantaja
  • Jasinskaja-Lahti, Inga, Valvoja
  • Renvik (Mähönen), Tuuli Anna, Valvoja
  • Liebkind, Karmela, Valvoja
Myöntöpäivämäärä11 jouluk. 2024
JulkaisupaikkaHelsinki
Kustantaja
Painoksen ISBN978-952-84-0392-0
Sähköinen ISBN978-952-84-0391-3
TilaJulkaistu - 15 marrask. 2024
OKM-julkaisutyyppiG5 Tohtorinväitöskirja (artikkeli)

Tieteenalat

  • 5144 Sosiaalipsykologia

Siteeraa tätä