Abstrakti
Kaikissa KEHU-hankkeeseen liittyvissä vuorovaikutuskoulutuksissa on käytetty ja tullaan käyttämään teoreettista tietoainesta tukevia toiminnallisia ja kokemuksellisia teatterilähtöisiä koulutusmenetelmiä. Teatterilähtöiset menetelmät ovat kuin lentosimulaattori: mahdollisuus kokea ja harjoitella todentuntuisia tilanteita turvallisessa ympäristössä. Vaikka luotu kuvitteellinen oppimisympäristö ja siinä käytössä olevat kuvitteelliset roolit on simuloituja ja fiktiivisiä, ovat tilanteissa koetut tunteet ja oppimiskokemukset todellisia1. Valitun työskentelymuodon taustalla on kokemuksellisen oppimisen teoria2 ja sosio-konstruktiivinen oppimiskäsitys. Niiden mukaan osaamista ja ymmärrystä rakennetaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa, jolloin oppija voi kielellistää sekä kokemuksiaan että omaa ajatteluaan ja reflektoida sitä suhteessa ryhmän muiden jäsenten ajatteluun.
Alkuperäiskieli | suomi |
---|---|
Julkaisuvuosi | 25 toukok. 2020 |
Tila | Julkaistu - 25 toukok. 2020 |
OKM-julkaisutyyppi | Ei sovellu |
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- Neurotiede
- aivotutkimus
- vuorovaikutuksen tutkimus
- teatterilähtöiset menetelmät
- improvisaatio