Technology as a research focus in chemistry education

Julkaisun otsikon käännös: Teknologia kemian opetuksen tutkimuskohteena

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuMuu artikkeliTieteellinen

Abstrakti

Kokoelman ensimmäisessä numerossa esitellään teknologia kemian opetuksen tutkimuskohteena. Teknologian määritelmä on lavea ja kokoelmassa sen alle sijoitetaan muun muassa kaikki tieto- ja viestintätekniikka (TVT), kuten laitteet, ohjelmistot, tietokannat jne. Aiheeseen johdatellaan tutustumalla ensin kemian opetuksen tutkimukseen tieteenalana, jonka jälkeen teknologiatutkimus sijoitetaan tähän laajempaan viitekehykseen. Lopuksi esitellään teknologian opetuskäyttöä ohjaavia malleja (esim. TPACK) ja teorioita (esim. sulautuva oppiminen).

Kokoelman päätavoite on tukea avointa tiedettä esittelemällä tutkimusaiheelle olennaisia avoimia artikkeleita. Niiden kautta jokainen voi perehtyä teknologiaan kemian opetuksen tutkimuskohteena esimerkiksi elinikäisenä oppijana tai kemian opetuksen tutkijana. Artikkeleita voi hyödyntää muun muassa omien julkaisujen ja opinnäytetöiden johdannoissa ja teoreettisten näkökulmien rakenteluissa.
Julkaisun otsikon käännösTeknologia kemian opetuksen tutkimuskohteena
Alkuperäiskielienglanti
LehtiTeknologia kemian opetuksessa – Technology in Chemistry Education
Vuosikerta1
Numero1
Sivut1–6
Sivumäärä6
TilaJulkaistu - 23 lokak. 2020
OKM-julkaisutyyppiEi sovellu

Tieteenalat

  • 116 Kemia
  • kemian opetus
  • kemian opetuksen tutkimus
  • TPACK

Siteeraa tätä