Abstrakti
On tärkeää opettaa opiskelijoille oikeanlaisia asenteita tekoälyä kohtaan. Lähivuosina tekoäly mullistaa työelämää ja koulutusta laajasti. Erityisesti terveydenhuolto sekä lääketieteen koulutus, alkaen peruskoulutuksesta aina erikoistumiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen, hyötyvät tekoälysovellusten kehittymisestä merkittävästi. Tekoälyn integrointi lääketieteen opetukseen avaa ovia uusille opetuksen sisällöille, opetusmetodeille, oppimismenetelmille sekä opiskelijoiden arviointitavoille. Samalla on kuitenkin varmistettava, että opiskelijat hallitsevat perusasiat ja kliinisen osaamisen vankasti, jotta he voivat hyödyntää tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia tehokkaasti.
Alkuperäiskieli | suomi |
---|---|
Lehti | Duodecim |
Vuosikerta | 140 |
Numero | 23 |
Sivut | 2014-2020 |
Sivumäärä | 7 |
ISSN | 0012-7183 |
Tila | Julkaistu - 2024 |
OKM-julkaisutyyppi | D1 Artikkeli ammattilehdessä |
Lisätietoja
Teema : koulutus. Vertaisarvioitu.Tieteenalat
- 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet