Teoreettisen fysiikan opiskelijoiden suhtautuminen aktivoiviin opetusmenetelmiin

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Abstrakti

Aktivoivien opetusmenetelmien käyttö fysiikan yliopisto-opetuksessa on yleistynyt ripeästi viime vuosina. Suomalaisille teoreettisen fysiikan opiskelijoille tehty kysely
osoittaa, että teoreettisessa fysiikassa aktivoivia opetusmenetelmiä hyödynnetään kuitenkin vain harvoin, ja huomattava osa opiskelijoista suhtautuu niiden käyttöönottoon varauksellisesti.
Aktivoivia menetelmiä kohdanneet opiskelijat kuitenkin suhtautuvat niihin pääosin myönteisesti ja toivovat niiden käytön yleistyvän teoreettisen fysiikan opetuksessa.
Alkuperäiskielisuomi
LehtiYliopistopedagogiikka
Vuosikerta23
Numero1
Sivut30-33
Sivumäärä4
ISSN2242-8070
TilaJulkaistu - 15 huhtikuuta 2016
OKM-julkaisutyyppiB1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä

Tieteenalat

  • 114 Fysiikka
  • Fysiikan opetuksen tutkimus
  • physics education research

Siteeraa tätä