The development of craft education in Finnish schools.

Päivi Marjanen, Mika Metsärinne

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

The purpose of this article is to examine the major changes Finnish school craft has undergone and explain these changes by using societal, pedagogical and subject-driven determinants. The main sources of this research include committee reports and national curricula. Research data was classified into five periods: craft for home well-being (1866–1911), craft for civic society (1912–1945), craft for independent hard-working citizens (1946–1969), toward equality craft (1970–1993), and unlimited craft (1994–2014). The analysis show that school craft has steadily followed students’, society’s and the subject’s different needs during these periods.
Alkuperäiskielienglanti
LehtiNordic Journal of Educational History
Vuosikerta6
Numero1
Sivut49–70
Sivumäärä22
ISSN2001-7766
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 2019
Julkaistu ulkoisestiKyllä
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä, vertaisarvioitu

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä